شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

دوره آموزشی تخصصی مداحی در گچساران

 با همت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران و استان امروز دوره تخصصی آموزش مداحی با حضور مداح برجسته کشوری حاج مرتضی طاهری و با شرکت  ۱۵۰ مداح آقا و بانو و شاعران آیینی استان کهگیلویه و بویراحمد، که این مداحان اهل بیت از شهرستانهای گچساران دهدشت باشت چرام سوق لنده به میزبانی شهرستان گچساران در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13363
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰:۲۹

کرونا :

دوره آموزشی تخصصی مداحی در گچساران

 با همت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران و استان امروز دوره تخصصی آموزش مداحی با حضور مداح برجسته کشوری حاج مرتضی طاهری و با شرکت  ۱۵۰ مداح آقا و بانو و شاعران آیینی استان کهگیلویه و بویراحمد، که این مداحان اهل بیت از شهرستانهای گچساران دهدشت باشت چرام سوق لنده به میزبانی شهرستان گچساران در محل حسینیه بهبهانی‎ها به مدت ۱ روز برگزار گردید .

 

در این مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید کانون مداحان و شاعران آیینی گچساران با حضور مداح برجسته کشوری برگزار شد.

 

در این آیین از زحمات مازیار قشقایی رئیس سابق کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان تجلیل و سید نعمت‌الله حجازی به عنوان رئیس جدید این مجمع معرفی شد و رسما سکان کانون مداحان را به دست گرفت.

 

حجت الاسلام سیدعبدالرحیم ملکوتی‌اصل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دوره آموزشی ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه اظهار داشت: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه یک امر ضروری و مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد : این دوره با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه و مراسم های این مناسبت با هدف ارتقای سطح علمی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در مرکز استان برنامه ریزی شده و موضوعات اصلی آن نیز تحلیل زندگی حضرت زهرا(س) و منبع شناسی در سیره اهل بیت(ع) است.

 

ملکوتی افزود: مداحان نقشی تاثیرگذار در جامعه دارند و ساماندهی این قشر و افزایش توانمندی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران اظهار داشت: ناآگاهی و نداشتن اطلاعات درست از قانوان مداحی و مصائب ائمه اطهار(ع) گاهی عوامل تخریبی به همراه دارد، و مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) باید در راستای ایفای نقش خود که همانا تبیین فرهنگ دینی است توصیه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند.

افتتاح سی و دومین نمایشگاه عکس بارگاه امام علی (ع) در یاسوج
دنبال کنید

وی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی گفت: کارگاه تخصصی مداحی به همت کانون مداحان و شاعران آیینی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی گچساران برگزار شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران یادآور شد: افزایش دانش و توانمندی مداحان از اهداف این کارگاه است و تلاش می‌کنیم دوره‌های آسیب‌شناسی نیز برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به ساماندهی مداحان و افزایش توان و تخصص آن‌ها، اذعان کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات موثری در سطح شهرستان در این راستا صورت گرفته و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مداح و شاعر آیینی در این شهرستان متقاضی حضور در این دوره‌های آموزشی هستند.

 

این مسئول از ادامه برگزاری این دوره‌ آموزشی با حضور دیگر مداحان برجسته کشوری طی ماه‌های آینده خبر داد.

 

در پایان این مراسم از اعضای سابق کانون مداحان گچساران جهت پاسداشت فعالیت‌های مطلوب آن‌ها با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi