پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید استاندار: امسال توسعه صادرات به عنوان محوری اساسی در اقتصاد استان باشد

دکترسید موسی خادمی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان، تجارت را عامل توسعه اقتصادی و تنوع درآمدی استان دانست و افزود: از آن جا که توسعه صادرات دارای اهمیتی استراتژیک برای تولید، اشتغال و اقتصاد است، باید بیش از گذشته در راستای دستیابی به این مهم اقدامات لازم انجام شود. وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13278
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱

دکترسید موسی خادمی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان، تجارت را عامل توسعه اقتصادی و تنوع درآمدی استان دانست و افزود: از آن جا که توسعه صادرات دارای اهمیتی استراتژیک برای تولید، اشتغال و اقتصاد است، باید بیش از گذشته در راستای دستیابی به این مهم اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد هم ظرفیت وهم موقعیت برای صادرات را دارد و هم با افزایش مستمر سهم صادرات استان به موضع مستحکم‌تری در مراودات و عرصه تجارت دست می یابد.

به گفته خادمی، توسعه صادرات می تواند ضعف ها را بهتر آشکار سازد وهمچون سبب تقویت و توسعه شبکه گمرک، نمایشگاه های دائمی و فصلی، حمل و نقل، پایانه ‌ها، صنایع وابسته و زنجیری، شبکه های ارتباطی، جاده‌ ای و هوایی گردد.

 وی بهره برداری از موقعیت استراتژیک استان را در صادرات غیر نفتی مورد اشاره قرار داد و گفت: این موقعیت به دلیل قرار داشتن استان در میان چند استان برخوردار، نزدیکی به دریا و شاهراه ارتباطی، قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه، کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های مطلوبی در زمینه تولید کالا و محصولات غیر نفتی برای صادرات دارد، اظهار داشت: ارزش صادرات ما در سال ۹۲حدود ۷ میلیون دلار و در سال ۹۳ به ۱۳٫۰۴ میلیون دلار رسید که این روند باید امسال افزایش یابد.

دکترخادمی، فعالیت و توسعه گمرک استان را بسیار ضروری دانست و با بیان اینکه، تعدادی از تولید کنندگان در استان کالا را تولید، اما از طریق گمرک استان های دیگر اقدام به صادرات می کنند، مسئله مهمی است که باید حل شود.

تراموا در پایتخت به کجا رسید؟
دنبال کنید

وی عنوان کرد: برای رفع این مشکل کارگروهی متشکل از سازمان صنعت،معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، حمل و نقل و گمرک با حضور صادرکنندگان برگزار و این مشکل ریشه یابی گردد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی استان و تسریع در روند اجرای آن تاکید کرد و از روند فرسایشی پیشرفت آن به سهامداران این نمایشگاه انتقاد کرد.

خادمی به متولیان  نمایشگاه دائمی تاکید کرد: ظرف مدت ۱۰ روز آینده وضعیت سایت ۳۷ هکتاری نمایشگاه  دائمی استان تعیین تکلیف شود.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi