یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰

متولیان فرهنگی شهرستان گچساران چه کسانی هستند؟/به قلم نرگس احمدپور

تب پر التهابی است بازار شایعات وچانه زنی زنان کوچه بازار ودزدکی شنیدنهای کودکانه ی فرزندانمان که به فضای مدارس هم کشانده شده است.زنگ تفریح هیجان تعریف موارد ومراتب اتفاق افتاده برای دختران و پسران نوجوان و تشنه ی فراگیری آنچه نامش فرهنگ است و در میان قشر اجتماعی جامعه کنونی گچساران کمتر به آن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13260
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

کرونا :

متولیان فرهنگی شهرستان گچساران چه کسانی هستند؟/به قلم نرگس احمدپور

تب پر التهابی است بازار شایعات وچانه زنی زنان کوچه بازار ودزدکی شنیدنهای کودکانه ی فرزندانمان که به فضای مدارس هم کشانده شده است.زنگ تفریح هیجان تعریف موارد ومراتب اتفاق افتاده برای دختران و پسران نوجوان و تشنه ی فراگیری آنچه نامش فرهنگ است و در میان قشر اجتماعی جامعه کنونی گچساران کمتر به آن توجه می شود.
انقدر که به لایه های آسفالت وکنده کاری های خیابان بلادیان وهمایشهای فلان مسئول اعتراضها به پا بود، به مورد قتلها ومسمومیتهای اخیر جز در دو تیتر لازم الانتشار که از سر پاسخگویی به اعتراض خبرنگاران درج شد هیچ نقد وبررسی از موارد کنونی وقایع کوچه بیست شمالی کارکنان وتیراندازی ها وقتلها  واسلحه هایی که در پوشش جواز داشتن حرمت و قداست دفاع از ناموس را به ناموس کشی بدل نموده نوشته نشده است.
براستی متولیان فرهنگ شهری وجامعه ای که می رود دامن زدن به شایعات را تجدید عادت دیرینه کند چه کسانی هستند؟
شنیده می شود در انتصابات جدید دادگستری استان از میزان امنیت استان چهارفصل ما نسبت به سایر استانهای کشور خبر داده اند حال پرسش اینجاست آیا خواب خرگوشی مسئولین پریشان نشده یا آرامش گفته شده چشم زخم خورده است والتهاب نسل نوجوان را پشت پرده ابهام پنهان می کنند؟
دایره تربیتی رفتاری قشر آسیب پذیر جامعه زیر نظر خانواده گسترده ی آموزش وپرورش ودر لوای مدارس ارزیابی می شود وبه بار می نشیند.خانواده دوم فرزندان ما واولیای مدرس ودبیر بسیار باید محتاطانه تر در تربیت نسل تشنه تازگیهای مجازی تلاش کنند.نسلی که مورد تهاجم نرم رسانه ای دجالواره ها واقع شده ودر ۱۵ سال اخیر به وفور عادات رفتاری اشان را از عوامل پرنفوذ فرهنگ غرب تقلید می کنند.
از خامی اندیشه ی ماست اگر فکر کنیم ریشه ی هر جنایت از همین بی توجهی به شیفتگی نسل نوپا در زنگهای تفریح مدارس ورد وبدل کردن سلیقه های گفتاری ورفتاری وتقلید پوششی غلط وبدون هدایت نمی باشد.اگر مدیران ومدرسان در قالب متولیان برجسته فرهنگ شهری-اجتماعی حضور کارشناس خبره فرهنگی –روانشناسان برجسته در کادر تربیتی وایجاد فضای انس با نشانه های دین وتوجه به ارکان مذهبی از همان پایه های نخست گام موثری در ترویج خلوص قلبی فرزندان معصوممان دارد همین عزیزانی که طعمه ی ترقی وتعالی غربزدگی وتسلط نیروی بیگانه بر اذهان در دهه ی اخیر شده اند.
نقش تربیتی وتوجه آموزش و پرورش به پیوند وبرگزاری انجمن اولیبا ومربیان به طور جدی و اجباری و تحکیم پیوند رشته افکاری فرزند وخانواده باید بسیار مورد نظر واقع شود .

کلیک کنید  بخشی از پول‌های ایران در عراق برای خرید واکسن آزاد شد/ اگر آمریکایی‌ها در رفع تحریم‌هاجدی‌تر بودند شاید غنی سازی ۶۰ درصد انجام نمی‌شد

همچنین دیگر ارگانی که در تربیت صحیح حساس تربیت مرتبه ی سنی جوانان که همانا تحصیلات عالیه می باشد دانشگاه ومحیط آموزشی وحضور اساتید می باشد.رتبه ی حساسی که درک وارتقاء مراتب احساسی وصعود به نقطه عاطفی جنسی وجسمی و ارتباط صحیح یا نا صحیح جوان درست در دانشگاه به نوع دیگری رقم می خورد.

نسلی که استقلال را به شیوه ای سرگشاده در این محیط کسب می نمایند و ناپختگی و پریشانی انتخاب رفتاری جدید اجتماعی در بطن اجتماعی گسترده تر با افکاری متفاوتتر از دبیرستان و خانواده زنگ هشدار ورود به دنیایی است که از پیش تجربه نکرده و انحراف رفتاری و عدم تعادل انتخاب نظر گاه در این قسمت از زندگی جوان رقم می خورد.
گریز از واقعیتها نمی تواند سرپوشی بر اشتباه متولیان فرهنگی باشد خاصه آنان که در ترویج اساس فرهنگ بومی –مذهبی کوتاهی نموده و چشم پوشی بر ناهنجاری رفتاری بین دانشجو دانش آموز و جامعه ای که هر بار تغییرات رفتاری خاصی در قالب غربزدگی وارد می کند و تنها فقر وبیکاری را اسلحه ای برای ترویج خطای رفتاری و خواسته ی نامعقول قرار می دهد.
روابط نامشروع اخلاقی -اعتیاد که متاسفانه سن ترویجش به دبیرستانها هم رسیده – هتک حرمت به حریم مقدس خانواده و عدم توجه به روابط زن و مردهای متاهل در دهه اخیر همه و همه به دنبال بی توجهی ارگانهای آموزشی در ترویج تربیت صحیح اسلامی در جامعه است.

ما آنقدر که غرب هزینه صرف بیهوده و هرز کردن نیروی جوانمان می کند حتی وقت صرف تربیت صحیح کودکانمان در مدارس هم نمی کنیم.بحث تربیت تنها به تحصیلات خوب و کیفیت آموزش نیست کیفیت پرورش اندیشه توجه به معیارهای دین- حد ومرز حلال وحرام وتوجه به نماز وارکان مذهبی وتوجه به امر به معروف ونهی از منکر در آوان دبستان وپررنگ نمودن ارتباط والدین ومربیان ودرک کودک و نوجوان و همدلی و همزبانی با نسلی که سکوت را بر مشورت جمعی ترجیح می دهد می تواند بسیاری از موارد لغزشی را کم کند.
توجه و دقت نظر مسئولین انتظامی در ترویج فرهنگ صحیح استفاده از اسلحه هایی که بانام و برچسب جواز دار بودن زنگ مرگی در خانواده ها شده و هشدار به صاحبان اسلحه گرم –عدم در دسترس بودن راحت آن برای سنین خاص –هشدار و توجه به رشد تمایل جوانان به مواد مخدر و روانگردانهای صنعتی و برگزاری جلسات عمومی جهت اگاهی خانواده ها از گروههای ناباب اجتماعی در قالب موادفروشان و سارقین و….حضور نیروهای انتظامی تحت نظارت و سخنرانی های ماهانه در مدارس و آموزش محصلین در رویارویی با خاطیان –حضور عزیزان مروج دین روحانیون در پایگاههای تحصیلی و ایجاد فضای ارتباطی روحانی در مدارس –خانواده-جامعه مثلثی است که می تواند رد پای غربزدگی-دجالواره-فساداجتماعی را کمرنگترنماید.
آری؛
متولیان فرهنگ -مبلغان دینی-نیروی انتظامی-دانشگاه-آموزش و پرورش –دست اندرکاران بسیج و امر به معروف ونهی از منکر و در کنار اینها توجه به مشاغل جوانان که بزرگترین واساسی ترین معضل اجتماعی است .فقر سرلوحه ی همه ی فسادهاست و ریشه کنی فقر در ترویج فرهنگ صحیح تربیتی و رفتاری است .اندیشه سالم توان تولید و غنی شدن خواهد داشت.نرگس احمدپور

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

*

code