جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل امور بانوان استانداری :شرایط را برای حضور مؤثر زنان در جامعه ایجاد کنیم

سیده زینب هاشمی ظهر امروز در جشن روز زن که به مناسبت روز زن و با همت ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر  برگزار شد، اظهار کرد: در ۳۶ سال پیش امام خمینی(ره) سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) را روز زن نامید روزی که امام خمینی(ره) فرزند بر حق ایشان در همان روز متولد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13211
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸

سیده زینب هاشمی ظهر امروز در جشن روز زن که به مناسبت روز زن و با همت ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر  برگزار شد، اظهار کرد: در ۳۶ سال پیش امام خمینی(ره) سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) را روز زن نامید روزی که امام خمینی(ره) فرزند بر حق ایشان در همان روز متولد شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: حضرت فاطمه(س) الگویی برای زنان و مردان بوده و در همسری هم‌ شان و همتای حضرت علی(ع) است.

این مسئول با اشاره به هفته زن و اجرای برنامه‌های متنوع در سطح کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: هفته زن هفته‌ای مناسب برای شناخت مسائل و مشکلات و توانمندی‌های زنان بوده تا بتوان آن‌ها را به جامعه معرفی کرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه اگر شرایط را برای حضور زنان فراهم کنیم شادی و نشاط نیز به خانواده‌ها بر می‌گردد، گفت: اگر بتوانیم خانواده‌ها را از محورهای کنونی نجات دهیم بسیاری از مشکلات نیز رفع می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شیوه‌ها و الگوهای زندگی در حال تغییر است، گفت: افزایش جنایت‌ها، افزایش دختران فارغ‌التحصیل، افسردگی، فرار از خانه، افزایش کودکان کار، رشد زندگی مجردی، افزایش اعتیاد زنان، افزایش بی‌سوادی و افزایش تعداد زنان بی‌سرپرست از مشکلات جامعه کنونی است.

وی اذعان کرد: دولت تدبیر و امید بر این اعتقاد است که زنان مسیر تعالی را راحت‌تر و در سطوح مختلف مدیریت جامعه طی می‌کنند و دولت بر این اساس وظیفه دارد برابر بانوان و آقایان فرصت‌های مناسبی ایجاد کند و مسئولان را به این سمت سوق دهد.

ساخت ۱۰ اثر سینمایی و تلویزیونی توسط سازمان تبلیغات کشور
دنبال کنید

هاشمی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اذعان کرد: همدلی باید در تمام جامعه حاکم شود و اگر بنا است این همدلی صورت گیرد زنان باید بعد از حفظ نقش اصلی خود به عنوان مادری و همسری در چارچوب احکام اسلامی در تمام مسائل اجتماعی حضور و فعالیت داشته باشند.

 

این مسئول نقش زنان در اقتصاد مقاومتی را مهم عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی امکان‌پذیر است که از تمامی نیروهای جمعیتی استفاده شود از این‌رو اگر فرصت اشتغال و فعالیت اقتصادی به زنان داده شود در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نیز می‌توانند اثرگذار باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگ عمده اقدامات صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه ویژه زنان با همکاری تعاون روستایی، برگزاری همایش زنان اثرگذار و راهاندازی هسته‌های مشارکت مردمی با حضور زنان و همکاری کمیته امداد، شرکت در نمایشگاه منطقه‌ای و کسب رشته برتر، شرکت در جشنواره میراث معنوی ویژه زنان از اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زنان است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi