شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل بحران: بلایای طبیعی دوهزار میلیارد ریال به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد

سیدعلی وفایی مقدم در جمع تعدادی از خبرنگاران، افزود: ۵۲۰میلیارد ریال از این میزان خسارات مربوط به بروز سیل و آبگرفتگی های ناشی از بارندگی های اخیر از اواخر اسفند سال گذشته و تعطیلات نوروز امسال بود. وی، خسارات وارد شده را شامل تاسیسات و امور زیربنایی، ابنیه ها، جاده های روستایی، پل و خطوط

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13184
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

سیدعلی وفایی مقدم در جمع تعدادی از خبرنگاران، افزود: ۵۲۰میلیارد ریال از این میزان خسارات مربوط به بروز سیل و آبگرفتگی های ناشی از بارندگی های اخیر از اواخر اسفند سال گذشته و تعطیلات نوروز امسال بود.

وی، خسارات وارد شده را شامل تاسیسات و امور زیربنایی، ابنیه ها، جاده های روستایی، پل و خطوط انتقال آب و برق بویژه در روستاها اعلام کرد.

وفایی مقدم در عین حال از وجود تنش های آبی و احتمال بروز خشکسالی در برخی نقاط استان خبر داد و گفت: میزان بارش ها در همه شهرهای استان به جز سی سخت در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی، میزان بارش امسال در یاسوج مرکز استان را با حدود ۱۱۷ میلی متر کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶۳٫۵ میلیمتر اعلام کرد و افزود: میزان بارش سال زراعی گذشته در این شهر حدود ۶۸۰٫۳ میلی متر بود.

وی به افت شدید سطح آب سفره های زیرزمینی این استان اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۸۵ میلیون مترمکعب آب های زیرزمینی حدود ۸۰درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi