پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش و توانمندسازی زندانیان و استانداد سازی زندان ها از اولویت های مدیریت زندانها در استان باشد

سید موسی خادمی در مراسم معارفه مدیرکل زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی استان که با حضور دکتر جهانگیر  رئیس سازمان زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی کشور برگزار شد، اظهار داشت: زندان، گران ترین مجازات است که بار مالی زیادی بر دولت تحمیل می کند. وی، وجود فرایند اصلاح و تربیت را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13098
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶

سید موسی خادمی در مراسم معارفه مدیرکل زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی استان که با حضور دکتر جهانگیر  رئیس سازمان زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی کشور برگزار شد، اظهار داشت: زندان، گران ترین مجازات است که بار مالی زیادی بر دولت تحمیل می کند.

وی، وجود فرایند اصلاح و تربیت را در زندان ها از امور ضروری دانست و گفت: فلسفه وجود زندان ایمن سازی جامعه و جلوگیری از تکرار جرایم  است که حرفه آموزی و توانمندسازی افراد زندانی یکی از کلیدی ترین اقدامات در این راستاست.

خادمی، با بیان اینکه اصلاح و تربیت در زندان نیاز به چاره اندیشی دارد، افزود: حقوق فردی و اجتماعی مجرم به عنوان یک انسان باید رعایت شود  و باید به نحوی عمل شود که یک زندانی پس از آزادی ضمن اینکه فردی توانمند شده است از بازگشت مجدد او به زندان پیشگیری شود.

وی، تأکید کرد: جداسازی مجرمین با توجه به نوع جرایم آنها با هدف پیشگیری از آلوده شدن یک مجرم به انواع جرایم دیگر به عنوان یکی از اولویت ها در اداره امور زندان ها مورد توجه قرار گیرد .

استاندار، اظهار داشت: از همه مدیران انتظار می رود با تلاش جهت جذب منابع ملی در راستای توسعه و رشد استان کهگیلویه و بویراحمد گام بردارند.

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با هدف انتقال زندان های استان به خارج از محدوده شهرها

استاندار، به قرارگرفتن زندان مرکزی یاسوج در ورودی این شهر اشاره کرد و گفت:با توجه قرار گرفتن زندان مرکزی در محدوده پروازی فرودگاه و به وجود آوردن محدودیت برای نشست و برخواست هواپیما، لزوم  توسعه ورودی های شهر یاسوج و همچنین توسعه فرودگاه، انتقال زندان به خارج از محدوده شهر ضروری است.

بر مبنای تقویم روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است
دنبال کنید

خادمی، افزود: با همکاری میان استانداری استان و سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و وزارت راه و شهرسازی نسبت به انتخاب زمین مناسب و جابجایی زندان مرکزی یاسوج اقدام می شود و در این راستا تفاهم نامه ی سه جانبه ای نیز امضا گردید.

وی، همچنین جابجایی زندان شهرستان گچساران به خارج از محدوده شهری را لازم دانست و گفت: در این زمینه نیز با همکاری شرکت نفت و گاز گچساران و وزارت نفت در جهت ساخت زندان جدید اقدام می شود.

محمدیان-۴۲

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi