چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: کشور به دنبال توسعه آزاد راه وکهگیلویه وبویراحمد در مشکلات راه روستای مانده است

دکترسیدموسی خادمی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: راه مهمترین موضوع در کهگیلویه و بویراحمد است و توسعه راه ها از اولویت اصلی می باشد و بخش عمده‌ای از منابع در این حوزه صرف می‌شود. وی با انتقاد از شرایط و وضعیت راه‌های استان، اظهار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13083
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲

دکترسیدموسی خادمی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: راه مهمترین موضوع در کهگیلویه و بویراحمد است و توسعه راه ها از اولویت اصلی می باشد و بخش عمده‌ای از منابع در این حوزه صرف می‌شود.

وی با انتقاد از شرایط و وضعیت راه‌های استان، اظهار داشت: در زمانی که کشور به دنبال راه اصلی و شریانی است ما در کهگیلویه وبویراحمد به دنبال ساخت و تکمیل راه‌های روستایی هستیم.

خادمی گفت: مرکز کهگیلویه و بویراحمد بزرگراه و آزاد راه ندارد و تنها استانی در کشور هستیم که فقط ۶۸ کیلومتر بزرگراه داریم.

استاندار تصریح کرد: کوهستانی بودن هزینه راه‌سازی را در کهگیلویه و بویراحمد بالا برده است در حالی که به دلیل موقعیت استان در میان استان‌های بزرگ باید راه‌های آن بهتر مدنظر قرار گیرد.

وی به دلایل متوقف شدن پروژه‌های راه‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این بوده که پروژه‌های بدون برنامه داشتیم و بسیاری از آن‌ها به نتیجه نرسیده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: خاکبرداری‌ها انجام شده بود اما کار به جایی نرسیده بود و پیمانکاران را هم نمی‌شد خلع ید کرد و نه اینکه کار قابل ادامه دادن بود.

خادمی گفت: کل اعتبارات استان ۱۴۰ میلیارد تومان بوده که تنها ۱۲۰ میلیارد تومان آن به پیمانکاران بدهکار بودیم و اگر می‌خواستیم مطالبات آنها را بدهیم پولی برای کارهای دیگر باقی نمی‌ماند.

وی یادآور شد: در حالی که کل اعتبارات ما ۳۳۴ میلیارد تومان است ۱۲۰ میلیارد تومان متعلق به حوزه راه و شهرسازی است که ۳۶ درصد بودجه استان را این بخش به خود اختصاص داده است.

اهالی این روستا در یاسوج مجبورند درختان بلوط را قطع کنند + تصاویر
دنبال کنید

وی به میزان بالای نقاط حادثه‌خیز راه ها درکهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: برای مثال وضعیت به گونه‌ای است که در یک شب در محور یاسوج به سمیرم هشت کشته دادیم چراکه جاده‌های ما استاندارد نیستند و حل مشکل راه های این استان نیارمند توجه ویژه از محل اعتبارات ملی و شتاب بخشی به طرح های دردست اجرا دارد.

خادمی یادآور شد: این استان باید ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه داشته باشد اما تنها ۶۸ کیلومتر آزاد راه درآن ایجاد شده است درحالی که باید ۳۰ کیلومتر در مرکز استان و ۲۰ کیلومتر تا ورودی شهرهای مرکز شهرستان ها آزاد راه ایجاد شود.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری کشو نیز در این مراسم گفت: امسال دو ردیف جدید برای راه‌های شریانی تعریف شد که بحث ۲۰ درصد عوارض و سایر بود که حدود ۶۸۰ میلیارد تومان تأمین منابع ملی است.

داود کشاورزیان با قدردانی از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در خصوص توجه به تجهیز راهدارخانه‌ها، افزود: به همین منظور ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال جدید بودجه و اعتبارات تصویب شده است.

وی اظهار داشت: عدم توانایی استان‌ها در نگهداری راه‌های غیر شریانی با افزایش بالای قیمت قیر مشکلاتی ایجاده کرده است و اظهار امیدواری کرد، این مشکل به گونه ای رفع شود.

دراین مراسم حسین فدایی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی معرفی شد و از ممتاز جهانگیری مدیرکل سابق تقدیر به عمل آمد.  

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi