جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون عمرانی وزیر کشور: تمرکز گرایی آسیب بسیار جدی در اداره امور کشور است/ باید با اصلاح قوانین و مقررات تمرکز گرایی و انحصار طلبی را کم کنیم

مهندس خندان دل و هیات همراه با حضور دکترسیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جمع شهرداران استان در یاسوج، افزود: خروج از وضعیت سخت اداره امور کشور نیازمند این است که دولت وظایف حود را سبک و به نهادهای خارج از دولت از جمله شهرداری ها واگذار کند. وی تاکید کرد: باید بدون وابستگی به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13024
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱

مهندس خندان دل و هیات همراه با حضور دکترسیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جمع شهرداران استان در یاسوج، افزود: خروج از وضعیت سخت اداره امور کشور نیازمند این است که دولت وظایف حود را سبک و به نهادهای خارج از دولت از جمله شهرداری ها واگذار کند.

وی تاکید کرد: باید بدون وابستگی به تک محصولی نفت و با مدل های توسعه ای بدون آسیب رساندن به محیط زیست  برای خروج از وضعیت سخت برنامه ریزی کنیم.

معاون امور عمرانی وزیر کشور ابراز داشت: برای توسعه شهری لازم است که اصلاح قوانین صورت گیرد وتمرکز را در دولت کم کرد و به بخش های نزدیک به دولت و نهادهای مردمی وگذار و با توزیع امکانات، منابع و شفاف سازی، زمینه خدمات دهی و پاسخگویی به مردم را فراهم نمود.

خندان دل، عامل اصلی معضلات اجتماعی را مهاجرت ها بی رویه برشمرد و گفت: تمرکز گرایی وتجمیع امکانات در محدود مناطق و توزیع نامناسب منابع از عواملی بوده که سبب گسترش مهاجرت به شهرها و پدیده حاشیه نشینی و رها شدن ظرفیت های اقتصادی در دیگر مناطق شده است.

وی تصریح کرد: برای تمرکز زدایی ، خدمات بهینه شهری، انتخابات شوراها و شهرداران و درآمد پایدار شهرداری ها و… تاکنون حدود شش لایحه برای اصلاح قانون و مقررات به دولت ارائه شده است که بعد از بررسی و تکمیل برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به گفته معاون وزیر کشور، توجه به نهادهای عمومی بویژه شهرداری ها، سهم بیشتر مشارکت مردمی در بسیاری از امور، سبک و چابک کردن بدنه دولت همراه  با کاهش وظایف، افزایش بهره وری، خروج از انحصار طلبی با استفاده از توانمندی های مختلف در همه نقاط  کشور از جمله اموری است که برای کاهش مشکلات مورد توجه قرار گرفته است.

۵۰ مددجوی کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی «یاس» فعالیت می کنند 
دنبال کنید

خندان دل به مشکلات شهرداری ها اشاره کرد و گفت: این رویه نادرست در کشور که درآمد شهرداری ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد ناشی از ساختمان سازی و موضوعات مرتبط آن است و اینکه به جای هم افزایی شوراها با شهرداری ها سه تا پنج برابر نیروی ناکارآمد در شهرداری ها متمرکز است، معضلاتی است که اکنون دولت با آن مواجه می باشد و به فکر چاره اندیشی برای آن است.

وی تصریح کرد: هم در جلسات و هم در بازدید از برخی پروژه های این استان، مشکلات و کمبودها را از زبان دکتر خادمی استاندار، معاون عمرانی استانداری،  شهرداران و مسئولین محلی دیدیم و شنیدم و در این خصوص نهایت تلاش و همکاری برای کاستن از این مشکلات و کمبودها را بکار خواهم گرفت.

مهندس خندان دل در سفر خود با این استان با هیات همراه از تعدادی پروژه های شهرستان های بویراحمد و دنا بازدید کرد و از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi