سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حد نصاب تازه در تولید نفت عربستان

عربستان سعودی در پاسخ به افزایش غیر منتظره تقاضای نفت پالایشگاههای خارجی و نیز رشد ظرفیت داخلی، تولید نفت خام را به سطحی تاریخی رسانده است. به گزارش روزنامه گاردین، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، روز سه شنبه (١٨ فروردین ماه) اعلام کرد که کشورش در ماه مارس ٢٠١۵ روزانه ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13009
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۵۱
عربستان سعودی در پاسخ به افزایش غیر منتظره تقاضای نفت پالایشگاههای خارجی و نیز رشد ظرفیت داخلی، تولید نفت خام را به سطحی تاریخی رسانده است.

به گزارش روزنامه گاردین، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، روز سه شنبه (١٨ فروردین ماه) اعلام کرد که کشورش در ماه مارس ٢٠١۵ روزانه ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه نفت تولید کرده است. این رقم از مقدار ١٠ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه ای که عربستان در اوت ٢٠١٣ تولید کرده بود نیز بیشتر است.

النعیمی چند هفته پیش از این نیز اعلام کرده بود که تولید نفت عربستان به ١٠ میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم ٣۵٠ هزار بشکه بالاتر از تولید نفت عربستان در ماه فوریه بود. عربستان نزدیک به ١٠ درصد نفت جهان را تولید می کند.

وزیر نفت عربستان بیان نکرد که چرا کشورش تولید نفت خود را در ماه گذشته افزایش داده است اما در سخنان خود در ریاض اعلام کرد که به احتمال زیاد سطح تولید نفت عربستان در حدود ١٠ میلیون بشکه در روز باقی می ماند.

این اقدام عربستان نشان می دهد که این کشور همچنان بر سر تصمیم خود است تا نگذارد نفتهای گرانقیمت تر مانند نفت شیل آمریکا و روسیه در بازار جایگزین نفتهای ارزانتری مانند نفت اوپک شوند.

همچنین، این روند نشان دهنده افزایش قابل توجه تقاضای سوخت از سوی مردم است که موجب شده تا حاشیه سود پالایشگاهها به بیشترین سطح در چند سال گذشته برسد.

در همین حال، اطلاعات منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که واردات نفت این کشور از عربستان در ماه مارس ٢٠١۵ میلادی افزایش یافت و به بیش از ٩۵٠ هزار بشکه در روز رسید که از ماه سپتامبر ٢٠١۴ تا کنون بی سابقه بوده است.

دوستان عزیز،ما تحت هر شرایطی باید با تمام توان در انتخابات پیش رو شرکت نماییم
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi