شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش مصرف سوخت در آمریکا

افت قیمتهای نفت در بازارهای جهانی سبب افزایش مصرف سوخت در آمریکا بویژه در ایالت تگزاس شده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی کاهش قیمتهای نفت، استفاده خودروسواران آمریکایی از وسایل نقلیه و همچنین خرید اتومبیلهای بزرگتر افزایش یافته که این امر سبب بالا رفتن تقاضا و مصرف سوخت در ایالت تگزاس آمریکا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12339
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶

افت قیمتهای نفت در بازارهای جهانی سبب افزایش مصرف سوخت در آمریکا بویژه در ایالت تگزاس شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی کاهش قیمتهای نفت، استفاده خودروسواران آمریکایی از وسایل نقلیه و همچنین خرید اتومبیلهای بزرگتر افزایش یافته که این امر سبب بالا رفتن تقاضا و مصرف سوخت در ایالت تگزاس آمریکا شده است.

به گفته موسسه حسابداری حسابهای همگانی ایالت تگزاس، دریافت مالیات سوخت موتوری در ماه فوریه، ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ٢٠١۴ میلادی بود.

این موسسه اعلام کرد که تگزاس ماه گذشته حدود ٢٨۴ میلیون دلار مالیات سوخت موتوری دریافت کرد که در مقایسه با دریافت ٢۶٩ میلیون دلاری مالیات در ماه فوریه سال ٢٠١۴ میلادی افزایش یافته است.

پس از این که عرضه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سوخت موتوری، مالیات را از مصرف‌کنندگان دریافت می‌کنند، این مالیات باید تا روز ٢۵ هر ماه به این موسسه پرداخت شود. بنابراین مالیات ماه فوریه مربوط به فروش بنزین و گازوییل در ماه ژانویه است.

بر اساس این گزارش، میزان مصرف سوخت موتوری و به تعبیر دیگر، فروش بنزین و گازوییل، در بیش از ده سال اخیر با شتاب بیشتری در حال افزایش است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که در سال ٢٠١۴ میلادی، روزانه ٣۵,٧ میلیون گالن بنزین و ٢٠.١ میلیون گالن گازوییل در ایالت تگزاس مصرف شده است.

ایالت تگزاس ١٠ درصد از فروش بنزین و ١٣ درصد از فروش گازوییل را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهد. این ایالت از نظر مصرف بنزین پس از کالیفرنیا در جایگاه دوم قرار دارد اما بزرگترین مصرف‌کننده گازوییل در این کشور است.

دعوت و تسلیت فرارسیدن اربعین شهادت قافله سالار شهیدان
دنبال کنید

آمار مالیاتی ایالت تگزاس سریعترین شاخص فروش بنزین به شمار می‌رود. با این حال، اطلاعات آمریکا در ماههای اخیر تصویر مشابهی را از مصرف فزاینده بنزین و گازوییل در سراسر این کشور نشان داده که در نتیجه رشد اقتصادی و همچنین کاهش قیمتهای نفت و در پی آن افزایش استفاده از خودرو صورت گرفته است.

این اطلاعات با گزارش ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی درباره بازار نفت در تضاد است. این آژانس، ماه گذشته با ارائه تصویری تیره‌وتار از فروش سوخت، اعلام کرد که شواهدی مبنی بر برقراری مجدد تعادل در بازار وجود دارد.

بنابر این گزارش، شمار دکلهای حفاری نفتی در آمریکا در پنج ماه اخیر حدود ۵٠ درصد کاهش یافته است، رویدادی که بزودی و در چند ماه آینده می‌تواند سبب توقف یا کاهش تولید شیل اویل در این کشور شود.

در همین حال، قیمتهای بنزین و گازوییل از ماه ژوئن سال ٢٠١۴ میلادی تاکنون یک دلار در هر بشکه کاهش یافته که این جریان سبب افزایش استفاده مردم از خودرو شده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi