جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کناره گیری شل از پروژه‌های آفریقای جنوبی

مدیر شرکت انگلیسی-هلندی شل در آفریقای جنوبی امروز (دوشنبه ٢۵ اسفند ماه) از کنار گذاشتن پروژه‌های شیل انرژی در این کشور خبر داد.به گزارش خبرگزاری رویترز، بونانگ موهال امروز در گفتگو با شبکه رادیویی ژوهانسبورگ اعلام کرد که به دلیل افت قیمتهای انرژی، شرکت شل از پروژه‌های شیل انرژی خود در آفریقای جنوبی کنار کشیده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12338
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
مدیر شرکت انگلیسی-هلندی شل در آفریقای جنوبی امروز (دوشنبه ٢۵ اسفند ماه) از کنار گذاشتن پروژه‌های شیل انرژی در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بونانگ موهال امروز در گفتگو با شبکه رادیویی ژوهانسبورگ اعلام کرد که به دلیل افت قیمتهای انرژی، شرکت شل از پروژه‌های شیل انرژی خود در آفریقای جنوبی کنار کشیده است اما همچنان تلاش می‌کند تا حق امتیاز اکتشاف حوزه ساحلی کارو را دریافت کند.

موهال تصریح کرد که افت بیش از ۵٠ درصدی قیمتهای نفت خام از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون، پروژه‌های پرهزینه‌ای مانند اکتشاف شیل گس را در سراسر جهان تحت فشار قرار داده است.

وی افزود: دلیل انتخاب پروژه‌های کم هزینه، شرایط دشوار ناشی از کاهش قیمتهای انرژی است.

کناره‌گیری شل از پروژه‌های شیل انرژی به ضرر دولت آفریقای جنوبی است، دولتی که برای تأخیر در صدور مجوزهای اکتشاف به ویژه در حوزه کارو، از سوی شرکتهای نفتی مورد انتقاد قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که حوزه کارو دارای ٣٩٠ تریلیون فوت مکعب ذخایر قابل بازیافت داشته باشد.

شل به مدت ۶ سال منتظر دریافت مجوز اکتشاف در این حوزه مانده است.

موهال در ادامه گفت: نگرانی ما اطمینان نداشتن از قوانین تنظیمی است. ما بیش از اندازه برای دریافت مجوز اکتشاف منتظر مانده‌ایم.

بر اساس این گزارش، گروههای طرفدار محیط زیست و مالکان اراضی واقع در حوزه کارو اعلام کرده‌اند که اجرای عملیات شکست هیدرولیک برای اکتشاف شیل انرژی، خسارت زیادی به محیط زیست وارد می‌کند. حوزه کارو یک منطقه نیمه‌بیابانی است که در قلب آفریقای جنوبی قرار دارد.

وضعیت بیکاری کهگیلویه وبویراحمد در شورای اشتغال کشور بررسی می شود
دنبال کنید

این کشور در ماه سپتامبر سال ٢٠١٢ میلادی به ممنوعیت اجرای عملیات اکتشافی شیل انرژی که سال قبل از آن اعلام شده بود، پایان داد و مجوز این فعالیت را صادر کرد.

شرکت شل سال ٢٠١١ میلادی در نظر داشت ٢۴ حلقه چاه در زمینی به مساحت ٩٠ هزار کیلومترمربع در حوزه کارو حفر کند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi