جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توافقی مورد قبول است که در برگیرنده منافع ملی و حفظ دستاوردها باشد/ ضرورت پرداخت مطالبات ایثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فتح الله حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: تنها توافقی مورد قبول مجلس شورای اسلامی است که در برگیرنده منافع ملی و حفظ دستاوردهای هسته ای باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12294
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فتح الله حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: تنها توافقی مورد قبول مجلس شورای اسلامی است که در برگیرنده منافع ملی و حفظ دستاوردهای هسته ای باشد.


نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب، گیلان غرب، سومار، نفت شهر، خسروی و گواور در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، ضمن قدردانی از آخوندی بابت اقدامات صورت گرفته، افزود: راه آهن استان کرمانشاه همچنان پیشرفت چشمگیری نداشته، در حالی که بهره برداری از این پروژه یکی از مطالبات مردم استان است.


وی خطاب به رییس جمهور گفت: مردم استان کرمانشاه که در زمان جنگ تحمیلی دشمن را به خاک کشیدند و امروز مشکلات بسیاری دارند، لذا انتظار ما رفع معضل بیکاری به عنوان یک مشکل عدیده ای است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ۱۸۰ نماینده مجلس از رییس جمهور درخواست کردند که مرز خسروی به روی زوار ایرانی باز شود، چراکه اکنون اغلب هتلداران ورشکست شده اند و بازگشایی این مرز بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.


وی همچنین با اشاره به سند ملی توسعه استان گفت: انتظار داریم که به منظور ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز خسروی که ۵۴ درصد صادرات غیر نفتی کشور از آن منطقه انجام می شود هرچه سریعتر اقدام شود.


وی با اشاره به سفر معاون رییس جمهور به استان کرمانشاه عنوان کرد: معاون رییس جمهور وعده دادند که در خصوص منطقه آزاد تجاری اقداماتی را انجام دهند و مجلس نیز در چارچوب وظایف به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت کلاله حرکت های تروریستی داعش در عراق رامحکوم کرد
دنبال کنید


حسینی همچنین در تذکر وزیر ارتباطات گفت: مجلس و شورای نگهبان بارها در خصوص کارگزاران تصمیم گرفته اند، اما این افراد همچنان رنج می کشند.


وی در تذکر به وزیر دادگستری عنوان کرد: شهرستانهای سرپل ذهاب و قصر شیرین بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما متاسفانه در این شهرستانها پزشک قانونی وجود ندارد و مردم مجبورند که برای رفع مشکلات به شهرستان اسلام آباد مراجعه کنند و این آخرین اخطاری است که در اینباره داده می شود.


نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب، گیلان غرب، سومار، نفت شهر، خسروی و گواور در مجلس همچنین با قدردانی از وزیر بهداشت بابت اقدامات صورت گرفته، گفت: سر پل ذهاب ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما امروز بیمارستان این منطقه جوابگوی نیازها نیست و هر اتفاقی که در این منطقه رخ دهد مسئولیت آن بر عهده وزیر بهداشت است.


وی ادامه داد: وزیر بهداشت باید تیمی را به منظور رفع مشکلات به منطقه اعزام کند تا فاز دوم بیمارستان هرچه سریعتر عملیاتی شود.


حسینی همچنین خطاب به وزیر دفاع و ضمن قدردانی از عملکرد وی گفت: در تاریخ ۱۹/۱۱/۱۳۹۰ و بدون بررسی کارشناسی جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین برگزار شد، در حالی که اکنون شاهد اتفاقات و ناهنجاری هایی در منطقه هستیم که باعث شهادت و مجروحیت تعدادی از روستاییان شده و باید در این خصوص از مردم عذرخواهی شود.


وی با اشاره به تخصیص ۱۰ میلیارد تومان در سال برای پاکسازی مناطق مین گذاری شده عنوان کرد: باید مشخص شود که این منابع در کجا هزینه شده و مردم از این موضوع ناراحتند.

دستگاه‎ها قانون سه درصد استخدام معلولین را رعایت نمی‎کنند
دنبال کنید


وی همچنین از دولت بابت پرداخت مطالبات ایثارگران تا سال ۹۰ قدردانی کرد و افزود: مطالبات ایثارگران از سال ۹۱ تاکنون پرداخت نشده و خواهشمندیم که در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد./


ادامه دارد

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi