جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مسعود شریف هنرمند سینما وتئاتر در گفتگوی اختصاصی

دکترتاجگردون پدرخوانده هنر«رنج هنرمندان نان نیست،نان هنرمندان رنج است» آقای دکترتاجگردون نماینده محترم شهرستانهای باشت وگچساران درود این متن که می خوانید رنج نامه ی هنرمندان گچساران است در قالب حرفهایی به پدرخوانده هنر: پدرخوانده ی عزیز از حال فرزندانت باخبرهستی؟ با آنکه سالها ردپای هنر وهنرمند از شهرستان گچساران فرصتها وقابلیتهایش تا پایتخت واستانهای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12217
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۵

کرونا :

مسعود شریف هنرمند سینما وتئاتر در گفتگوی اختصاصی

دکترتاجگردون پدرخوانده هنر«رنج هنرمندان نان نیست،نان هنرمندان رنج است»
آقای دکترتاجگردون نماینده محترم شهرستانهای باشت وگچساران
درود
این متن که می خوانید رنج نامه ی هنرمندان گچساران است در قالب حرفهایی به پدرخوانده هنر:
پدرخوانده ی عزیز از حال فرزندانت باخبرهستی؟
با آنکه سالها ردپای هنر وهنرمند از شهرستان گچساران فرصتها وقابلیتهایش تا پایتخت واستانهای همجوار ماندگاری به وسعت دل ژرف هنر دارد اما،تنها فردی که پیشگام حرکتی نوین جهت ساماندهی به وضع هنرمندان شهرستان گچساران داشت شما برادرفرهیخته بودید .افتتاح خانه هنرمندان وایجاد تشکل هایی که زیر این سقف به همت حرکت هنری-فرهنگی شما در اولین گام برای فرزندانتان صورت گرفت جای تقدیر دارد اما مدتی است زیر این سقف دلهای دردمندی از رنج رفته بر آنها وهنرشان به گفتگو با فصل ممنوع روی آورده تا رنجشان را از رسانه ای که زبان وقلمشان است به پدرهنری وپشتیبانشان منتقل کنند.
آقای نماینده :
این روزها برای هنرمندان گچساران که در همه ی زمینه ها از پیشکسوتان ملی محسوب می شوند تنها «غم نان رنجشان نیست ،که نانشان رنج است ونکوهش »
مسعود شریف هنرمند سینما وتئاتر شهرستان گچساران در گفتگوی اختصاصی با کرونا عنوان کرد:
سالها پیش از اینکه خانه هنرمندان افتتاح شود درست زیر سقف آبی آسمان با اجرای نمایشهای خیابانی ،تعزیه های آیینی وتئاتر حضور خود را در کنار دوستان هنرمندم آغاز نمودم.جمعی که دغدغه هامان تنها هنر بود وتعالی فرهنگ در راستای قد کشیدن گچساران تا افق های دور دست .وهمین هم شد.در بازیگری با حضور فعالم در تمامی آنچه کارنامه ی هنری ام است پا به پای بزرگان هنر جایگاه شهر وشهروند گچسارانی را در اوج حفظ کردم .در کنار بزرگان وپیشکسوتان هم استانی وهمشهری ام جمشید جهان زاده –پریوش نظریه-مرحوم حسین پناهی واساتیدی که رنج بردند تاما بازیگرانی قابل شویم وما نیز رنج کشیدیم تا نام گچساران تنها به نفتش بسنده نکند.
این هنرمند پیشکسوت ملی سینما عنوان کرد:
:اما پس از سالها پایتخت نشینی وبه اصرار آنان که دلسوخته ی هنر بودند به دیارم بازگشتم .سالها با فعالیت در صداوسیما وتئاتر در استان وشهرستانم.حتی مستقل از این اوضاع در انجمن های n.a و در مشاوره وحمایت عزیزانی که ترک اعتیاد داشتند وبازگشتشان به بطن سلامت وخانواده فعال بودم اما پس از سالها ،با همه ی سختی هایی که بر من وخانواده ام رفته است باز هم مورد بی مهری واقع شده ام.
مسعود شریف در ادامه گفت:
:در استان من جشنواره ی فیلم کوتاه ، ویا هر نشست هنری برپا می شود از ما پیشکسوتان هنر در هر شاخه ی هنری دعوتی به همکاری نمی شود وهمیشه تبعیض ها باعث پراکندگی طیفی در استان شده است.
وی افزود:
:شهریور ۹۳ پس از ضیافت افطار طی نامه ای در سایت فصل ممنوع اشاراتی به مشکلات هنرمندان شد ونام پدر خوانده هنر از آن روز در بین هنرمندان باب شد نامی که بانوی قلم وسردبیر فصل ممنوع برازنده ی دکتر تاجگردون دانست .انتظار می رفت نشستی گفتاری با فرزندان هنر صورت می گرفت ،شاید زمان برای پدرخوانده همواره در جریان است اما هشدارم به دکترتاجگردون این است
«زمان کنج دل هنرمندان گچساران راکد مانده است»
این بازیگر ملی افزود:
:نمی دانم دکتر تاجگردون چقدر مرا می شناسد واینکه درد هنرمندان هم مثل مشک آب دختران تلچگاه که بر دوشش سنگینی می کرد بر دلش سنگینی می کند؟
اینکه ایشان فرهنگ دوست وبسیار علاقمند به تعالی سلامت جسم در جامعه هستند در افتتاحیه های زمین های چمن مشهود است اما،
«هنرمندان بلوطهایی هستند که ایستاده می میرند» پدر خوانده عزیز استقامت بلوط در سلامت روح است از فرار مغزهای هنری به پایتخت واستانها جلوگیری کنید.
مسعود شریف با تاسف از اوضاع معیشتی هنرمندان افزود:
:درد من پس از سالها رنج نان شب است ودغدغه ی روزهای آتی.اینها عادت زندگی یک هنرمند است دردناکتر اینکه در حرفه وتخصصت حتی در داوری های جشنواره هم نامی از گچساران نیست.نامی که برند «ملی» هنر رادارد.
محسن شاهسوند در ادامه ی سخن مسعود شریف گفت:
:کاش در کنار حرف شنوی های پدرخوانده هنر مدیران مجموعه ی هنر استان راز بزرگی را بدانند(رنج ما نگاتیو،فیلم،سوژه وجشنواره نیست .رنج ما اتحادی است که اگر اتفاق بیفتد تبر هم بر تنه بلوط کارساز نخواهد شد)
وی اظهار نگرانی کرد:
:همه ی رشته ها برجستگی های ملی دارند موسیقی – تئاتر-عکس-شعر داستان ودغدغه ی کتاب وکاست اما رنج اصلی حمایت مالی وپشتیبانی کاری وجذب نیروی هنر درجایگاه اصلی خود است.
رییس انجمن فیلم وعکس محسن شاهسوند وبازیگر ملی مسعود شریف در پایان از طرف جامعه هنری خواستار توجه ورسیدگی به امور هنرمندان توسط دکتر تاجگردون شدند.
آری برادر ارجمند وپدرخوانده هنر بشنو آنچنان که شایسته «خدمتی بی منت » است که اینان همواره بی منت هنر را پرورش داده اند وبی آنکه استحقاقشان باشد در جایگاهی دیگر دغدغه ی نان دارند تا همای سعادت هنر برشانه های گچساران همواره نشان غرور باشد،به عنوان بانویی اهل قلم وکسی که واقف است این تنها فرای وظیفه ی یک نماینده است وتنها نگاهی پدرانه ومسئولانه می طلبدوانتقال آنچه نیاز جامعه ی هنری گچساران است به وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی ……
سپاس

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi