چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: ۲۸ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

سید موسی خادمی با بیان این مطلب در نشست با خیرین مسجد ساز که با حضور مسئولین موسسه خیریه مسجدساز الزهرا برگزار گردید، احداث مسجد را از نیازهای اساسی هر جامعه دینی و اسلامی دانست و گفت: احداث مسجد یک اقدام فراسازمانی است و همه می بایست در ساخت آن مشارکت مضاعف داشته باشند. وی،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12190
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

سید موسی خادمی با بیان این مطلب در نشست با خیرین مسجد ساز که با حضور مسئولین موسسه خیریه مسجدساز الزهرا برگزار گردید، احداث مسجد را از نیازهای اساسی هر جامعه دینی و اسلامی دانست و گفت: احداث مسجد یک اقدام فراسازمانی است و همه می بایست در ساخت آن مشارکت مضاعف داشته باشند.

وی، با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از نیازمندترین استان ها در همه زمینه ها به ویژه ساخت مساجد است، گفت: شرایط مالی مردم در استان توان مشارکت آنان در احداث مساجد را کاهش می دهد به همین دلیل استان می بایست از فرصت حضور موسسه خیریه الزهرا که در امر مسجد سازی برنامه ریزی، استراتژی و توان کامل را دارند حداکثر استفاده را ببرد.

خادمی، افزود: این موسسه خیریه سابقه طولانی در ساخت مساجد دارد که بر اساس توافقاتی سعی بر همکاری و ساخت و ساز مسجد در سطح شهرها و روستاهای استان با همکاری دیگر عوامل اجرایی را دارند.

استاندار، با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی روستاها و مناطق فاقد مسجد شناسایی شوند، گفت: با توجه به اینکه احداث ۱۴ مسجد پیش از این در دستور کار قرار گرفته و مکان آن ها مشخص شده است، ظرف یک هفته مکان مورد نظر برای ساخت ۱۴ مسجد دیگر و همچنین نحوه مشارکت و تقسیم کار توسط کمیته اجرایی با مسئولیت دفتر فنی استانداری تعیین گردد.

دکتر خادمی اظهار داشت: یک نفر به عنوان مدیر پروژه عملیات برنامه ریزی و اجرایی ساخت این مساجد را مدیریت کند و به صورت فراسازمانی مسئولیت پیگیری امور را بر عهده گیرد.

پاسخ به نامه‌ی آقای روحانی رئیس‌جمهور درخصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای
دنبال کنید

وی، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال ۹۴ با همکاری سه جانبه مؤسسه خیریه الزهرا، دستگاه های اجرایی استان و با مشارکت مردم اقدام ماندگاری در سطح استان شکل بگیرد.

۱۷۰۰ روستای استان فاقد مسجد هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست، استان کهگیلویه و بویراحمد را میزبان ۳۰۵ امامزاده  دانست و با بیان اینکه تا کنون ۶۸۲ مسجددر استان ساخته شده و یا در حال ساخت است، افزود: این استان بیش از ۱۷۰۰ روستای فاقد مسجد دارد.

پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه سیاست نظام حمایت از ساخت مساجد در نقاط محروم است، اظهار داشت: مردم نیز باید در ساخت و نگهداری مساجد مشارکت داشته باشند.

گفتنی است مساجد احداث شده با همکاری موسسه خیریه الزهرا در روستاهای استان شامل روستاهای چاهن، بیلوخر، زیرنا و بالرود با اعتبار دو میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تکمیل و آماده افتتاح و بهره برداری هستند.

محمدیان -۴۲

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi