شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات: امروزه اطلاعات و زیرساخت های سایبری، سرمایه اصلی توسعه ای هستند

  رسولی در نشست قرارگاه پدافند سایبری استان ، افزود: امروزه به علت قرارگیری حجم بسیار گسترده از فعالیت های مختلف در بخش سایبری، نقش فناوری و فضای سایبر بر کسی پوشیده نیست. وی با تبیین فضایی سایبری و چگونگی ارتباط شبکه های اینترنتی در سطح بین المللی، اظهارداشت: باتوجه به نبود قوانین قوی  و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12134
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰

 

رسولی در نشست قرارگاه پدافند سایبری استان ، افزود: امروزه به علت قرارگیری حجم بسیار گسترده از فعالیت های مختلف در بخش سایبری، نقش فناوری و فضای سایبر بر کسی پوشیده نیست.

وی با تبیین فضایی سایبری و چگونگی ارتباط شبکه های اینترنتی در سطح بین المللی، اظهارداشت: باتوجه به نبود قوانین قوی  و سوء استفاده برخی دولت ها و گروه ها از خلاء موجود، لازم است، جهت مصونیت سازی از حملات احتمالی سایبری در این بخش سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

رسولی اظهار داشت: در بحث سایبری و ISMS شاید آثار ظاهری فعالیت ها و اقدامات قابل صورت گرفته قابل رویت نباشند ولی هزینه های زیادی می طلبد.

وی در اختیار گرفتن کلیه امکانات سایبری برای تشخیص هر گونه تهدید، پیشگیری و مقابله با آن را از مهمترین اهداف تشکیل قرارگاه سایبری برشمرد.

 رسولی، بحث آموزش در زمینه های حوزه سایبری از جمله ISMS و آموزش نیروی انسانی برای ارتقای امنیت و فناوری اطلاعت استان را با اهمیت توصیف نمود و تاکید کرد در این خصوص اقدامات عملی صورت پذیرد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi