جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بانک مرکزی اخذبهره های بالای بانکی رامتوقف کند/بهره۳۰ درصدی ادامه یابدمجلس ورود می کند

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: باید پذیرفت عملکرد بانک های کشور در زمینه نرخ سود بانکی قابل دفاع نیست و با وجود اظهارت مسئولان بانکی مبنی بر مهار نرخ سود بانکی، تاکنون در عمل هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.   نماینده مردم شیراز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12021
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۵۷


جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: باید پذیرفت عملکرد بانک های کشور در زمینه نرخ سود بانکی قابل دفاع نیست و با وجود اظهارت مسئولان بانکی مبنی بر مهار نرخ سود بانکی، تاکنون در عمل هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.  


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه ادامه داد: در آمارهای رسمی کشورعنوان می شود نرخ تورم به حدود ۱۵ درصد کاهش یافته این در حالی است که باید با توجه به این مولفه اقتصادی نرخ سود بانکی نیز پایین بیاید اما تاکنون این مهم اجرایی نشده است.


این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در حال حاضر برخی بانک ها با محاسبات خود بهره های حدود ۳۰ درصدی از مردم اخذ می کنند که این موضوع، با بانکداری اسلامی و همچنین موضوع تقویت تولید کشور در تعارض است.


قادری ادامه داد: اخذ بهره های بانکی ۳۰ درصدی از سوی بانک ها هیچ توجیه اقتصادی ندارد و مسئولان بانک مرکزی و اعضای شورای پول و اعتبار باید در این زمینه پاسخگوی مردم باشند.


وی گفت: اگر اخذ بهره بانکی با نرخ حدود ۳۰ درصدی ادامه یابد نمایندگان مردم در مجلس نیز با استفاده از ظرفیت قانونی خود اقداماتی در مقابل این کار غیر قانونی انجام خواهند داد که ممکن است خوشایند مسئولان بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نباشد.   


قادری ادامه داد: نمایندگان مجلس بصورت مستقیم نمی توانند از رئیس بانک مرکزی سئوال بپرسند بنابراین باید وزیر اقتصاد نیز در زمینه مهار نرخ سود بالای بانکی هماهنگی های لازم را به عمل آورد و بیشتر تلاش کند.

نفتی های گچساران ، نفرات برترمسابقات قرآن وعترت مناطق نفتخیزجنوب
دنبال کنید


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در شرایط فعلی اخذ بهره های بانکی باعث افزایش هزینه تولید و تشدید تورم می شود این در حالی است که یکی از اولویت های اصلی اقتصاد کشور رونق تولید است./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi