جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کاهش نرخ گاز صادراتی روسیه به صربستان

شرکت ترانزیت گاز صربستان پیش بینی می کند که نرخ گاز صادراتی روسیه به صربستان در فصلهای بهار و تابستان آینده کاهش یابد.به گزارش خبرگزاری رویترز از بلگراد، دوسان باجاتویک، مدیرعامل شرکت ترانزیت گاز صربستان (صربیاگاز) اعلام کرد: این شرکت پیش بینی می کند که نرخ گاز وارداتی از روسیه در سه ماهه دوم و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12020
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۳۲
شرکت ترانزیت گاز صربستان پیش بینی می کند که نرخ گاز صادراتی روسیه به صربستان در فصلهای بهار و تابستان آینده کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بلگراد، دوسان باجاتویک، مدیرعامل شرکت ترانزیت گاز صربستان (صربیاگاز) اعلام کرد: این شرکت پیش بینی می کند که نرخ گاز وارداتی از روسیه در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم سال ٢٠١۵ میلادی کاهش یابد.

صربستان ٨٢ درصد از نیازهای گازی خود را با واردات این سوخت از روسیه و از مسیر اوکراین و مجارستان دریافت می کند و باقیمانده آن نیز از منابع داخلی تامین می شود.
مصرف سالانه گاز صربستان در سال ٢٠١۴ میلادی ٣,٢ میلیارد مترمکعب برآورد می شود.

وی افزود: میانگین قیمت گاز وارداتی از گازپروم در پایان سال ٢٠١۴ میلادی ٣٨٠ دلار بود که این قیمت میان ماههای ژانویه و مارس امسال به ٣۴٠ دلار کاهش یافت که این رقم، هزینه های ترانزیتی را نیز شامل می شود.
قیمت گاز در قراردادهای بلندمدت شرکت گازپروم با قیمتهای نفت مرتبط و هماهنگ است و قیمتهای جهانی نفت نیز بیشتر به دلیل مازاد عرضه، بیش از نصف کاهش یافته است.

باجاتویک گفت: در سه ماهه بعدی انتظار می رود که قیمت گاز وارداتی از روسیه حدود ٢٧٠ دلار و در سه ماهه سوم نیز ٢٢٠ دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز باشد.
شرکت صربیاگاز قیمت خرده فروشی گاز را به بخش مسکونی و مصرف کنندگان کوچک از ماه مارس گذشته با حدود ١٧ درصد افزایش به میانگین ٠,۵٠ دلار برای هر مترمکعب افزایش داده است.

این مقام ارشد اعلام کرد که بازسازی و نوسازی شرکت بدهکار صربیاگاز در حال انجام است و قرار است این طرح تا پایان ماه ژوئن آینده تکمیل شود.
بنا بر فشاری که روی صربستان برای آزادسازی بازارهای گاز و برق به منظور پیوستن به اتحادیه اروپاست، ماه دسامبر سال ٢٠١۴ اعلام کرد که برنامه ای را برای جداسازی واحدهای ترانزیت و عرضه گاز شرکت صربیاگاز و تبدیل آن به دو واحد تصویب کرده است.

استاندار همدان:بانک های خصوصی از سرمایه های خود برای کمک به دولت استفاده کنند
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi