جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعویق پروژه استات اویل

شرکت نفت و گاز استات اویل نروژ روز جمعه ( ١۵ اسفند ماه) از به تأخیر افتادن اجرای طرح توسعه میدانهای کاستبرگ و اسنور خبر داد.به گزارش خبرگزاری رویترز، استات اویل روز جمعه با اشاره به کاهش قیمتهای نفت و افزایش هزینه‌ها، اعلام کرد که این شرکت اجرای دو پروژه فراساحلی بزرگ خود را در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12015
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
شرکت نفت و گاز استات اویل نروژ روز جمعه ( ١۵ اسفند ماه) از به تأخیر افتادن اجرای طرح توسعه میدانهای کاستبرگ و اسنور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، استات اویل روز جمعه با اشاره به کاهش قیمتهای نفت و افزایش هزینه‌ها، اعلام کرد که این شرکت اجرای دو پروژه فراساحلی بزرگ خود را در میدانهای کاستبرگ و اسنور به تعویق انداخته است.

به گفته استات اویل، طرح توسعه ژوهان کاستبرگ قطب شمال بیش از یک سال به تعویق افتاد و در نیمه دوم سال ٢٠١۶ میلادی اجرا می‌شود. همچنین طرح مشابهی برای افزایش طول عمر میدان اسنور تا سال ٢٠۴٠ میلادی به مدت یک سال به تأخیر افتاده است.

استات اویل افزود: پیشرفت قابل‌توجهی در کاهش هزینه‌های میدان ژوهان کاستبرگ داشته‌ایم. با این حال، برای چالشهای کنونی مرتبط با هزینه‌ها و همچنین قیمتهای نفت به زمان بیشتری نیاز داریم تا مطمئن شویم که از اقدامهای صورت گرفته استفاده کامل را برده‌ایم.

استات اویل برآورد کرده بود که هزینه توسعه میدان کاستبرگ، یکی از شمالی‌ترین ذخایر نفتی در جهان، حدود ١۵ میلیارد دلار می‌شود، این در حالی است که ساخت یک سکوی جدید در میدان اسنور حدود چهار میلیارد دلار هزینه دربردارد.

به گفته تحلیلگران، هزینه توسعه میدان کاستبرگ با حجم ۶۵٠ میلیون بشکه معادل نفت می‌تواند به بیش از ٧٠ دلار در هر بشکه برسد، در حالی که طرح توسعه میدان اسنور می‌تواند بیش از ٨٠ دلار در هر بشکه شود.

بر اساس این گزارش، نفت خام برنت هم‌اکنون با قیمتی حدود ۶٠ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد
دنبال کنید

جتیل باکن، نحلیلگر شرکت کارنی، گفت: این پروژه‌ها پیش از آغاز کاهش قیمتهای نفت در فهرست بررسی قرار داشتند و برای مدت زیادی موضوع بحثهای شرکت بوده‌اند.

وی افزود: قیمت سربه‌سری طرح کاستبرگ ممکن است تا حدود ۶٠ دلار در هر بشکه نیز کاهش یابد.

هم‌اکنون قرار است که تصمیمگیری نهایی برای سرمایه‌گذاری در پروژه کاستبرگ در سه ماه چهارم سال ٢٠١٧ میلادی انجام گیرد، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تولید آن در سه ماه چهارم سال ٢٠٢٢ میلادی آغاز شود.

شرکای امتیاز این طرحها اعلام کردند که اگرچه به نظر می‌رسد که حساسیت زمانی برای پروژه کاستبرگ مطرح نباشد اما تأخیر در طرح اسنور می‌تواند کل پروژه را به خطر بیندازد زیرا توسعه آن به طول عمر سکوهای دیگر این میدان بستگی دارد.

به نظر می‌رسد که ساخت سکوی جدید و اقدامها برای افزایش بازیافت از میدان اسنور سبب تولید ٣٠٠ میلیون بشکه نفت از این میدان می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi