جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید مدیرکل پدافند غیرعامل: تنگناه ها مانع اجرایی طرح جامع پدافندغیرعامل نشود

محمود مومن نسب در کارگروه امور زیربنایی و راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان که با هدف برنامه ریزی جهت نحوه تهیه طرح جامع پدافند استانی تشکیل شده  بود، توجه به الزامات پدافند غیرعامل در طرح ها، ساخت و سازها را مهم دانست و افزود: بیشتر محدودیت ها و مشکلات نتیجه اتخاذ سیاست های غلط

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11908
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

محمود مومن نسب در کارگروه امور زیربنایی و راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان که با هدف برنامه ریزی جهت نحوه تهیه طرح جامع پدافند استانی تشکیل شده  بود، توجه به الزامات پدافند غیرعامل در طرح ها، ساخت و سازها را مهم دانست و افزود: بیشتر محدودیت ها و مشکلات نتیجه اتخاذ سیاست های غلط و توجه نکردن به ملاحظات پدافند غیرعامل است.

وی اظهار داشت: امروزه باید  بپذیریم  بی توجهی و نادیده گرفتن الزامات پدافند غیرعامل در امور زیر بنایی و عمرانی می تواند، آسیب‌هایی جدی و مختلفی را ایجاد ‌کند.

دبیر شورای پدافندغیر عامل استان افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل یک نیاز ضروری و راهبردی است و می تواند نقش تعیین کنند و قابل توجهی در جانمایی صحیح طرح ها، پروژه ها، ارتقای امنیت ملی و افزایش پایداری و آسیب ناپذیری داشته باشد.

مومن نسب تصریح کرد: تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل با تکیه بر عزم همگانی و بهره گیری از ظرفیت های انسانی موجود و براساس اطلاعات پایه، راهبردی و فضایی سرزمینی و جمعیتی دست یافتنی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با تاکید براینکه، تجربه نشان داده، تکیه به مشاور صرفا کارساز نبوده، از اعضای کارگروه خواست تلاش و مطالعات خود را در این ارتباط چند برابر کنند و افزود: تنگناه ها و محدودیت نباید بتواند مانع پیشرفت تدوین و تهیه طرح جامع پدافند این کار مهم و اساسی  شود.

وی با تقدیر از توجه مهندس کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری، مهندس مهرابی نماینده راه و شهرسازی، مهندس فرهادی دبیر شورای فنی استان و دیگر اعضای جلسه به مسئله پدافند غیر عامل، عنوان کرد: آنچه در جلسات تخصصی به طور دائم به عنوان یک آفت و آسیب جدی به نظر می رسد، تغییر مداوم مدعوین و شرکت کنند گان است، که انتظار داریم این رویه نامطلوب برای چنین جلساتی که باید بر اساس اصل تخصص نتیجه بگیرند، مرسوم نشود.

چاروسا و دیشموک دومین میزبان "کاروان همدلی و همزبانی" شدند
دنبال کنید

مومن نسب یادآور شد: در تلاشیم تا کارگاه ۴ ساعته برای توجیه بیشتر اعضای کارگروه امور زیربنایی و راه و شهرسازی، پشتیبانی و خدمات شهری، امداد و نجات، سلامت و امنیت غذایی ، جهاد کشاوری، صنعت، معدن و تجارت بصورت مشترک برگزار گردد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi