پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وعده دولت در کاهش تورم محقق شده است/ خروج از رکود مورد توجه قرار گیرد

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد دولت برای کاهش نرخ تورم، گفت: به عقیده بنده وعده های دولت برای کنترل نرخ تورم محقق شده و اکنون از روند شتابی تورم کاسته شده است. نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11901
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲


اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد دولت برای کاهش نرخ تورم، گفت: به عقیده بنده وعده های دولت برای کنترل نرخ تورم محقق شده و اکنون از روند شتابی تورم کاسته شده است.


نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود: البته نکته حائز اهمیت اینکه اگر کاهش تورم صرفا با جلوگیری از هزینه، غیر فعال کردن پروژه های عمرانی و تعطیلی واحدهای تولیدی صورت گیرد، گرفتار رکود بیش از گذشته خواهیم شد.


وی تصریح کرد: به هر حال باید توجه داشت که ما همچنان گرفتار رکود هستیم و میزان منابعی که برای فعال سازی حوزه تولید و پروژه های عمرانی صرف می شود، ظرفیت های بیکار جامعه را مشغول نمی کند.


به گفته این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مدیریت کردن تورم صرفا به معنی کاهش یا مدیریت قیمتها در بازار نیست، چرا که دولت با مدیریت هزینه ها و جلوگیری از آن، تورم را کنترل کرده، اما تحرک بخشی به حوزه تولید که منجر به افزایش تولید، کاهش قیمت و افزایش اشتغال برای نیروی کار صاحب مهارت شود، همچنان گرفتار رکود است.


این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه می توان با روشهای مختلف بر شاخص ها تاثیر گذار بود، گفت: دولت با استفاده از سیاست های انقباضی تورم را به تنهایی کنترل کرده، اما باید در راستای جلوگیری از رکود هم اقداماتی را انجام دهد.


عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: به هر حال باید توجه داشت که تورم به خودی خودی بد نیست، بلکه تورم افسار گسیخته که همراه با رکود باشد مضر است.

توضیحات اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس درباره هزینه های دیوار کشی دور مجلس
دنبال کنید


نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس تصریح کرد: تورمی که موجب تحرک در اقتصاد شود مفید است، چرا که باعث رشد تولید و اشتغال نیز خواهد شد./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi