پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با حضور استاندار دو طرح آبرسانی با هفت میلیارد ریال اعتبار در یاسوج افتتاح شد

در این آیین معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  کشور گفت: از جمله نیازهای پایه ای انسان به آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب و برآورد شدن نیازهای پایه ای اکوسیستم به آب است. مهندس جانباز،  اولویت استفاده از گزینه های غیرسازه ای برای تامین نیازها، بکارگیری اصول اقتصادی بیشتر و اطمینان بخشی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11854
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

در این آیین معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  کشور گفت: از جمله نیازهای پایه ای انسان به آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب و برآورد شدن نیازهای پایه ای اکوسیستم به آب است.

مهندس جانباز،  اولویت استفاده از گزینه های غیرسازه ای برای تامین نیازها، بکارگیری اصول اقتصادی بیشتر و اطمینان بخشی در مصرف و مدیریت آب، احداث شبکه های جدید آبرسانی،  نقش سازمان های دولتی، سازماندهی پژوهشی مستقل و دیگر ذی نفعان را از تصمیمات در مدیریت آب برشمرد.

وی تصریح کرد: مدیریت یکپارچه منابع آب، فرآیندی است که توسعه و مدیریت هماهنگ آب، خاک  و منابع  وابسته را به منظور حداکثر کردن رفاه اقتصادی و اجتماعی به شیوه ای عادلانه،  بدون لطمه دیدن پایداری اکوسیستم های حیاتی ترویج  می کند.

وی اظهار داشت: زمینه سازی در قالب سیاست ها، استراتژی ها و قوانین مناسب برای توسعه و مدیریت پایدار منابع آب، پی ریزی چارچوب نهادی که از طریق آن این سیاست ها، استراتژی ها و قوانین و برپایی ابزارهای  مورد نیاز برای انجام وظایف نهادها می باشد  که بایستی تحقق پیدا کنند.

این دو طرح شامل بهسازی چشمه، خط انتقال آب بلهزار و مهریان و حفر یک حلقه چاه آب آشامیدنی در محل ایستگاه امام سجاد (ع) واقع در سایت چم گنجشکی یاسوج بود.

در آیین افتتاح این دو طرح، مهندس جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مهندس نیک اقبالی معاون امور عمرانی استانداری  و جمعی از مسئولان اجرایی استان حضور داشتند.

زمستان زیبایی هایش را به رخ می کشد/ پیست کاکان میزبان گردشگران
دنبال کنید

این طرح ها که هر کدام  سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشته با بهره برداری از آنها، کمبود آب آشامیدنی حدود ۲۵هزار نفر از مناطق بلهزار، مهریان و جدول غوره و افت فشار آب در مناطقی از شهر یاسوج مرتفع شد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi