یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سیاسی: ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی در کنگره ملی معرفی می شود

دکترفتاح محمدی در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره  ملی آیت‌الله ملک‌حسینی، اظهار امیدواری کرد: آیت‌الله سید کرامت اله ملک‌حسینی که نماد همه فضایل بوده و نقش مهمی در ابعاد مختلف داشتند با برگزاری این همایش ملی بتوان شخصیت ایشان را در سطح ملی به نحو شایسته و مطلوبی معرفی کرد. وی، مستند سازی شخصیت آیت‌الله ملک‌حسینی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11830
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

دکترفتاح محمدی در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره  ملی آیت‌الله ملک‌حسینی، اظهار امیدواری کرد: آیت‌الله سید کرامت اله ملک‌حسینی که نماد همه فضایل بوده و نقش مهمی در ابعاد مختلف داشتند با برگزاری این همایش ملی بتوان شخصیت ایشان را در سطح ملی به نحو شایسته و مطلوبی معرفی کرد.

وی، مستند سازی شخصیت آیت‌الله ملک‌حسینی را از اولویت  اهداف برگزاری این کنگره ملی برشمرد و اظهار داشت: با توجه به نقش آیت‌الله ملک‌حسینی در استان، منطقه و سطح ملی، لازم دانستیم که کنگره‌ای در خور شان ایشان برگزار کنیم.

محمدی تصریح کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش داشته‌ها و سرمایه‌های معنوی کهگیلویه و بویراحمد نقش برجسته‌ای داشته‌‌اند که تقدیم کردن شهدای شاخصی به انقلاب نمادی از دین‌داری مردم این خطه بوده که بخشی از این امر به نقش آیت‌الله ملک‌حسینی برمی‌گردد که همواره در کنار مردم بودند.

وی بر تشکیل کمیته‌های مختلف اعم از علمی و تبلیغاتی برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره ملی  تأکید کرد و یادآور شد: کار مستندسازی، جمع‌آوری اطلاعات، اجرای برنامه ها، ارائه مقاله و اطلاع‌رسانی مدنظر قرار گرفته تا از نظر علمی و حوزوی همایش پرباری داشته باشیم.

معاون سیاسی استانداری  کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه پیام‌نور در حوزه علمی مستندات را جمع‌آوری می کنند تا مستندی کارساز و زیبنده‌ شخصیت حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه، کمیته علمی کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی تشکیل و در حال دریافت مقالات است، گفت: از ۲۰ بهمن ‌ماه که کار ثبتنام و چکیده مقالات آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

حماسه نهم دی محصول وحدت ملت ایران
دنبال کنید

وی بر اجرایی کردن برنامه ها و فعالیت کمیته‌های کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی تاکید کرد و گفت: این کنگره در ۱۲ اردیبهشت ۹۴ به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان  برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: برای برنامه ریزی این کنگره، دیداری با روحانیون استان فارس و قم داشتیم که با حوزه معاونت فرهنگی نیز مشورت‌هایی شد و در این خصوص گروه‌های فرهنگی را در استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس تشکیل دادیم.

عنایت اله نجیب زاده افزود: تیم نشریه‌ای از طرف دانشگاه پیام‌نور کشور مسئول جمع‌آوری اسناد و مصاحبه‌هایی که شامل ۴۰ نفر از روحانیون، فرهنگیان و نخبگان که با آیت‌الله ملک‌حسینی نیز ارتباط داشته‌اند به چاپ می‌رسد.

به گفته وی، در این نشریه ها درهر سه شماره در خصوص زندگینامه و شخصیت ایشان مصاحبه‌هایی صورت گرفته و قبل از کنگره ۲۰ اسفند نیز منتشر می‌شود.

نجیب‌زاده با بیان اینکه، آیت‌الله ملک‌حسینی از شخصیت‌های برجسته ملی بودند و شاگردان زیادی را تربیت کردند، گفت: برنامه داریم با شاگردان و هم دوره‌های ایشان در استان‌های هرمزگان، فارس، تهران، خوزستان و بوشهر دیداری داشته باشیم.

وی بیان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده صدا و سیما و اصحاب رسانه در ارتباط  با اطلاع‌رسانی و شهرداری در خصوص نصب بنرها همکاری لازم را دارند.

وی رئیس کنگره ملی بزرگداشت حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی سید ضیاء هاشمی معاونت فرهنگی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این برنامه معرفی نخبگان علمی، مذهبی و فرهنگی استان است.

پسر جوانی درگچساران پس از کشتن یک دختر و به رگبار بستن خانواده او خودکشی کرد
دنبال کنید

نجیب زاده از راه‌اندازی سایت آیت‌الله ملک‌حسینی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در کنگره می‌توانند به نشانی cmmh-pnu.ir مراجعه کنند.

ج/۲۳۸

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi