یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور دکترخادمی طرح مجتمع آبرسانی به ۱۷ روستای باشت به بهره برداری رسید

در آیین افتتاح این پروژه دکتر تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس نیک اقبالی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، حسینی فرماندار باشت، پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، تعدادی از مدیران استانی و مسئولین محلی حضور داشتند. استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11828
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

در آیین افتتاح این پروژه دکتر تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس نیک اقبالی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، حسینی فرماندار باشت، پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، تعدادی از مدیران استانی و مسئولین محلی حضور داشتند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه، این استان از نظر بافت جمعیتی به گونه‌ای است که بخش زیادی از مردم در روستاها و پراکنده زندگی می‌کنند، گفت: تامین آب شرب سالم و پایدار در روستاهای مناطق مختلف از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است.

دکترسیدموسی خادمی با اشاره به درصد بالای جمعیت روستاها و پراکندگی آنها، افزود: در برخی از مناطق اجرای پروژه‌های آبرسانی بسیار سخت است چراکه مناطق کوهستانی و سخت‌گذر برای اجرای شبکه ‌گذاری کار دشواری و هزینه بر است.

وی، کمبود اعتبارات را یکی دیگر از مشکلاتی که در سال‌های گذشته موجب کندی کار درطرح های  آبرسانی روستاها شده بود، برشمرد و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید هم در سال ۹۳ و هم در بودجه سال ۹۴ توجه خوبی به این موضوع کرده است.

استاندار تصریح کرد: عزم دولت براین است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی رقمی بسیار خوب و بالا را به آبرسانی روستایی تخصیص دهد و به همین منظور استان ما هم از این اعتبارات در سال آینده بهره خواهد بود.

خادمی تاکید کرد: با همدلی و همراهی که میان مسئولان و نمایندگان استان وجود دارد، رایزنی‌های خوبی در مرکز برای تخصیص اعتبارات به آب روستایی صورت گرفته که امروز شاهد راه‌اندازی یکی از مجتمع‌هایی هستیم که مردم مناطق آن همواره از مشکل کم‌آبی و نبود آب شرب سالم و در دسترس رنج می‌برده‌اند.

برگزاری فراخوانی شبانه گردانهای عاشورای پایگاه محور ناحیه مقاومت بسیج گچساران
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: یکی از مناطق استان که مردم روستانشین آن در سال‌های متمادی همواره از مشکل نبود آب آشامیدنی رنج می‌برده‌اند، مردم همین منطقه بوده‌اند.

وی یکی از دلایل مهاجرت گسترده مردم روستاهای این منطقه به شهرهای باشت و گچساران را نبود آب آشامیدنی قابل دسترس دانست و گفت: چنین مشکلی را در سایر نقاط استان هم داشته‌ایم به حدی که اکنون شهر یاسوج از نظر حاشیه‌نشینی در کشور دارای رتبه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه، تعداد قابل توجهی مجتمع آبرسانی روستایی برای سال آینده استان در دستور کار داریم، تصریح کرد: وقتی که با ارائه خدمات، زندگی در روستاها دوباره احیا شود، باید به رشد اقتصادی استان هم امیدوار شد و از سوی دیگر با عدم مهاجرت به شهرها معضلات اجتماعی امروزی بسیار کمتر می‌شود.

ج/۲۳۸

 

 

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi