جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کاهش شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا

شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز آمریکا روز جمعه (هشتم اسفند ماه) از کاهش شمار دکلهای حفاری نفت در این کشور برای دوازدهمین هفته متوالی با وجود رشد تولید خبر داد.به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، بیکر هیوز روز جمعه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا هفته گذشته، برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11825
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز آمریکا روز جمعه (هشتم اسفند ماه) از کاهش شمار دکلهای حفاری نفت در این کشور برای دوازدهمین هفته متوالی با وجود رشد تولید خبر داد.
به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، بیکر هیوز روز جمعه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا هفته گذشته، برای دوازدهمین هفته متوالی، با ٣٣ عدد کاهش به ٩٨۶ دکل رسید که کمترین افت از دوم ژانویه (١٢ دی ماه) تاکنون به شمار می‌آید.

به گفته این شرکت، شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا از ماه اکتبر تاکنون با کاهش ٣٩ درصدی روبرو شده است که افت پیش‌بینی‌نشده‌ای محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش، شمار دکلهای حفاری نفت در حوزه شیل پرمیان هفته گذشته با هفت عدد کاهش به ٣۵۵ دکل رسید. شمار دکلهای نفتی در این حوزه در ماه جاری ۴٩ عدد کاهش یافته است.

بیکر هیوز همچنین اعلام کرد که در مدت یادشده سه دکل حفاری نفت دیگر در حوزه ایگل فورد غیرفعال شده است.

کاهش شمار دکلهای حفاری همزمان با افزایش قیمتهای نفت در بازارهای جهانی برای نخستین بار پس از کاهش ۵٠ درصدی قیمتها از ماه ژوئن تاکنون صورت می‌گیرد.

آمریکا بیش از یک سوم دکلهای حفاری خود را در چهار ماه گذشته کاهش داده است، رویدادی که تهدیدی برای رونق شیل اویل این کشور و توقف آن به شمار می‌رود.

بیکر هیوز از سال ١٩۴۴ تاکنون شمار دکلهای حفاری را اعلام می‌کند اما پس از کاهش قیمتهای نفت، گزارش این شرکت تبدیل به راهنمای رایج و بحث‌برانگیزی برای ناظران صنعت نفت آمریکا شده است.

خویشنداری جوانان / آیا سعودی‌ها و زیرساخت‌های عربستان "توان دفاع از خود" در قبال هکرهای جوان ایرانی را دارند؟!
دنبال کنید

بر اساس این گزارش، دکلهای حفاری برای اکتشاف ذخایر جدید و همچنین حفاری چاههای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرض علمی بر این است که با افت شمار دکلهای حفاری نفتی، تعداد چاههای حفاری شده و اکتشاف ذخایر جدید نفتی کاهش می‌یابد و در نتیجه تولید نفت پایین می‌آید. این رویداد خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی است که امیدوارند قیمتهای نفت خام پس از کاهش شدید، روند افزایش در پیش بگیرد.

با این حال تولید آمریکا هنوز کاهش نیافته است و به پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با وجود کاهش شمار دکلهای حفاری به پاییترین سطح در چهار سال اخیر، تولید نفت این کشور در سال جاری به ٩,٣ میلیون بشکه در روز می‌رسد که بالاترین میزان از سال ١٩٧٢ تاکنون به شمار می‌آید.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi