چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

افزایش بیمه قطارهای حامل نفت در کانادا

وزیر حمل‌ونقل کانادا روز جمعه (یکم اسفند ماه) از افزایش بیمه قطارهای حامل نفت خام و همچنین دریافت مالیات از شرکتهای حمل‌ونقل خبر داد.به گزارش خبرگزاری رویترز، لیزا ریت روز جمعه اعلام کرد که کانادا بیمه قطارهای حامل نفت خام را افزایش می‌دهد و به منظور تأمین هزینه حوادث بزرگ در صنعت نوظهور حمل ریلی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11604
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
وزیر حمل‌ونقل کانادا روز جمعه (یکم اسفند ماه) از افزایش بیمه قطارهای حامل نفت خام و همچنین دریافت مالیات از شرکتهای حمل‌ونقل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، لیزا ریت روز جمعه اعلام کرد که کانادا بیمه قطارهای حامل نفت خام را افزایش می‌دهد و به منظور تأمین هزینه حوادث بزرگ در صنعت نوظهور حمل ریلی نفت از شرکتهای حمل‌ونقل مالیات دریافت می‌کند.

این اقدامات در پی حادثه خروج از ریل قطار و انفجار آن در سال ٢٠١٣ میلادی در روستای لک‌مگانتیک در ایالت کبک مطرح شد که در جریان آن ۴٧ نفر جان خود را از دست دادند.

این قوانین قدرت بیشتری را به وزارت حمل‌ونقل می‌دهد تا در صورت مشاهده ایمنی پایین قطار، وارد عمل شود.

ریت گفت: شرکتهای راه‌آهن نگران حجم مقررات مازادی هستند که امروز وضع می‌کنیم اما این مقررات به خاطر امنیت مردم کانادا و حمایت از روستاهای مسیر راه‌آهن تدوین شده است.

با افزایش تقاضای نفتی نسبت به ظرفیت خطوط لوله، حمل نفت خام از طریق قطار افزایش یافته است. اولویت ریت افزایش ایمنی و وضع قانون غرامت آلاینده‌ها در زمان حوادث است.

بنا بر این گزارش، هزینه پاکسازی و بازسازی روستای لک‌مگانتیک از ٢۵ میلیون دلار کانادا (٢٠ میلیون دلار) یعنی بیمه‌ای که شرکت راه‌آهن مونترال، مین اند آتلانتیک در نظر گرفته بود، فراتر رفت و سبب ورشکستگی شرکت خط‌ آهن شد و دولت کانادا و دولت ایالت کبک را ناگزیر کرد تا هزینه آن را پرداخت کنند.

دو سال پس از اقدامات دولت فدرال کانادا، هم‌اکنون قطارهای حامل نفت خام باید دست‌کم ١٠٠ میلیون دلار کانادا بیمه داشته باشند که میزان بیمه می‌تواند تا یک میلیارد دلار کانادا برای هر حادثه متغیر باشد و حمل بیش از ١,۵ میلیون تن نفت را در سال دربرمی‌گیرد.

افزایش ساعت انتظار سوخت‌گیری CNG
دنبال کنید

کانادا همچنین شرکتهای حمل نفت را به پرداخت یک دلار و ۶۵ سنت کانادا برای هر تن نفت معادل ٢۵ سنت در هر بشکه موظف می‌کند. این هزینه به صندوق تکمیلی واریز می‌شود تا برای خسارتهای فراتر از حداقل بیمه مورد استفاده قرار گیرد.

لایحه روز جمعه امکان افزایش مالیات برای پوشش کالاهای خطرناک را نیز فراهم می‌کند. با این حال، ریت اعلام کرد که این مالیات بر روی نفت خام متمرکز می‌شود زیرا ایمنی حمل ریلی نفت تنزل یافته است.

اتحادیه راه‌آهن کانادا، نماینده این صنعت، بااعتراض به این لایحه، اعلام کرده است که این مقررات باید برای موادی مانند کلرین نیز در نظر گرفته شود، ماده‌ای که به گفته این اتحادیه در صورت نشت می‌تواند پیامدهایی جدی به همراه داشته باشد.

شرکت ملی راه‌آهن کانادا روز یکشنبه (٢۶ بهمن ماه) اعلام کرد که یک قطار مخصوص حمل نفت خام شامگاه شنبه در شمال ایالت اونتاریو از ریل خارج شد و هفت واگن آن آتش گرفت.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi