یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکترخادمی: مردم کهگیلویه و بویراحمد در امور سیاسی کشور مشارکت جدی داشته اند

دکترسید موسی خادمی با حضور مهندس محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در  یاسوج، افزود: نقش مردم ولایتمدار این استان در صیانت از نظام و انقلاب همواره چشمگیر بوده و این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس رتبه نخست کشور از نظر حضور در جبهه را به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11569
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

دکترسید موسی خادمی با حضور مهندس محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در  یاسوج، افزود: نقش مردم ولایتمدار این استان در صیانت از نظام و انقلاب همواره چشمگیر بوده و این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس رتبه نخست کشور از نظر حضور در جبهه را به نسبت جمعیت به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: شرکت قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی ها و انتخابات بیانگر سیاسی بودن مردم این استان است به طوری که می توان گفت نبض سیاست تندتر و قوی تر از نبض اقتصاد در استان می تپد.

خادمی ابراز داشت: با وجود خدمات چشمگیر ارایه شده از سوی نظام و دولت ها هنوز کهگیلویه و بویراحمد جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود که این امر نیز به دلیل عقب ماندگی تاریخی مربوط به دوران رژیم پهلوی است.

وی افزود: اولویت اصلی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توجه به مسایل اقتصادی و کمک به رونق هر چه بیشتر این بخش با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

خادمی گفت: اتحاد، انسجام، همراهی و هماهنگی بین مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و مجمع نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای شتاب بخشی به روند توسعه استان به نحو شایسته ای  وجود دارد.

به گفته استاندار، استان در حوزه های علمی و فرهنگی رشد خوبی داشته  بطوریکه ۲۳ واحد علمی با ۵۴ هزار دانشجو مشغول به تحصیل دارد.

آیا ماکو از پیشرفت خوی ناراضی است ؟!
دنبال کنید

خادمی افزود: کهگیلویه و بویراحمد آنچه که امروز دارد مرهون خدمات انقلاب اسلامی است ولی با این حال به دلیل عقب ماندگی تاریخی وضعیت مطلوبی ندارد.

وی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد چون مردم شناخت کاملی نسبت به هم دارند، جرایم کمتری نسبت به سایر نقاط کشور در استان رخ داده و به لحاظ مسایل امنیتی نیز مشکل خاصی نداشته است.

خادمی با اشاره به قومی و قبیله ای بودن بافت اجتماعی مردم کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این نوع زندگی دارای نقاط ضعف و قوت متعددی است.

رئیس شورای اداری ادامه داد: ایجاد روحیه تعاملی و حفظ صداقت عشایری از ویژه گی های خوب استان کهگیلویه وبویراحمد است و افزود: این استان ترکیب قومی و قبیله ای خود را حفظ کرده و بر همین اساس می توان به عنوان یک مزیت نام برد که باید نقاط قوت آن را حفظ و نقاط ضعف آن را حذف کرد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi