چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

معافیت از مالیات صنف کتابفروشان در صورت کاهش قیمت کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود

ندیمی: معافیت از مالیات صنف کتابفروشان در صورت کاهش قیمت کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تنها زمانی می توان گفت حذف مالیات نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار خواهد بود که روی قیمت کتاب نیز تأثیر بگذارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11539
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۴۲


ندیمی:


معافیت از مالیات صنف کتابفروشان در صورت کاهش قیمت کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تنها زمانی می توان گفت حذف مالیات نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار خواهد بود که روی قیمت کتاب نیز تأثیر بگذارد.


معافیت از مالیات صنف کتابفروشان در صورت کاهش قیمت کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود 3

ابوذر ندیم در خصوص تأثیر معافیت مالیاتی صنف ناشران و کتابفروشان گفت: هر فعالیتی یک متولی موصوعی و یک متولی از لحاظ عرضه و فروش دارد.


نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان مالیاتی متولی هیچ دستگاه و ارگانی نیست اما نسبت به همه فعالیت های عرضه و فروش ورود پیدا می کند.


وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی داریم که مطابق قانون است یعنی برخی صنوف و افراد به لحاظ قانونی از پرداخت مالیات معاف شده اند.


ندیمی در ادامه با بیان اینکه پرداخت یا معافیت از مالیات هیچ گاه عامل بازدارنده یا مشوق نیست، خاطرنشان کرد: تنها زمانی می توان گفت حذف مالیات نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار خواهد بود که روی قیمت کتاب نیز تأثیر بگذارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بیش از مشکل مالیاتی مشکلات دیگری مثل برخی سوء مدیریت ها باعث شده است مردم به سمت خریدن کتاب نروند اما در نهایت اگر معافیت از مالیات به سبب مجوز گرفتن صنف ناشران و کتابفروشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی قیمت نهایی کتاب نیز تأثیر بگذارد مطلوب خواهد بود./

بیانیه ۳۰ بندی فراکسیون محیط‌زیست در حمایت از بیانات رهبر انقلاب
دنبال کنید


پایان پیام


منبع: 
خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi