جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: تحول در نظام سلامت استان با پرداخت ۱۲۵میلیارد ریال

دکترسید موسی خادمی در آیین افتتاح ۶۵ خانه بهداشت همزمان با افتتاح ۱۰۰۰ خانه بهداشت روستایی در کشور، افزود: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در بخش بستری بیماران و ۴۵میلیارد ریال در بخش درمان سرپایی به جای اینکه از جیب مردم استان پرداخت شود، دولت پرداخت کرده است. خادمی در مراسم جشنی که در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11508
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

دکترسید موسی خادمی در آیین افتتاح ۶۵ خانه بهداشت همزمان با افتتاح ۱۰۰۰ خانه بهداشت روستایی در کشور، افزود: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در بخش بستری بیماران و ۴۵میلیارد ریال در بخش درمان سرپایی به جای اینکه از جیب مردم استان پرداخت شود، دولت پرداخت کرده است.

خادمی در مراسم جشنی که در روستای کریک برگزار شد و زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا، معاونین استاندار، تعدادی از مدیران استانی و مسئولین محلی حضور داشتند، تصریح کرد: طرح نظام سلامت ارمغان دولت تدبیر و امید است که حق مغفول شده مردم بود و در این دولت محقق شد.

به گفته استاندار، در حوزه سلامت دولت تدبیر و امید برای تامین سلامت نمی خواهد تصدیگری کند، چرا که اهمیت نظام سلامت و امنیت را که بزرگترین نعمت و نعمت مجهول است در فرمایشات امام راحل بر آن تاکید شده و همچنین در قانون اساسی وگفتار و بیانات رهبری به خوبی به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: پیش از این دولت می توانست بدون پرداختن به طرح نظام سلامت با کارهای احساساتی نسبت به پرداخت یارانه ها مبلغی بیافزاید اما روح عقلانی و منطقی اجازه نداد و به سمت تحول نظام  سلامت که اتفاق بزرگی است، حرکت کرد.

 خادمی از هدف های این طرح را رشد شاخص های نظام سلامت در مناطق کمتر برخوردار و دور افتاده برشمرد و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محرومیت و دسترسی کم به مرکز درمانی، کلنیک های تحصصی و خانه های بهداشت روستایی در حوزه بهداشت و درمان رنج می برد که با طرح نظام سلامت تحول بزرگی در این بخش ایجاد شده است.

تاجگردون و 53 طرح عمرانی و اقتصادی گچساران در دهه مبارک فجر
دنبال کنید

وی تصریح کرد: برای اجر و تحقق اهداف این طرح بزرگ، دولت، جامعه پزشکان، مردم و بیمه ها در کنار هم بسیج شدند تا نظام سلامت که از وظایف اصلی دولت ها و حکومت اسلامی است، برقرار شود و تحقق یابد.

دکتر خادمی گفت: اجرای ۷۰ خانه بهداشت روستائی در این استان از سه ماه پیش آغاز شد و امروز ۶۵ خانه بهداشت آن با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار از تلاش و همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره)  در احداث این تعداد خانه بهداشت در روستاهای استان تقدیر و تشکر کرد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi