پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

هجوم ریزگردها به جنوب ایلام افق دید را به ۱۰ متر کاهش داده است

علی محمد احمدی اظهار داشت: ریزگردها شهرهای مختلف جنوب استان ایلام و شهرهای دهلران ،دره شهر، آبدانان و مهران را تحت تاثیر قرار داده و متاسفانه فاصله دید افقی در این مناطق به کمتر از ۱۰ متر رسیده است. وی افزود: انعکاس مسائل مربوط به هجوم ریزگردها به نحوی است که مثل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11447
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

علی محمد احمدی اظهار داشت: ریزگردها شهرهای مختلف جنوب استان ایلام و شهرهای دهلران ،دره شهر، آبدانان و مهران را تحت تاثیر قرار داده و متاسفانه فاصله دید افقی در این مناطق به کمتر از ۱۰ متر رسیده است.

وی افزود: انعکاس مسائل مربوط به هجوم ریزگردها به نحوی است که مثل اینکه این مسئله فقط مبتلابه خوزستان است در حالی که مردم سایر مناطق غرب کشور همچون استان ایلام هم به شدت درگیر این پدیده هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره با مشکلاتی که ریزگردها برای سلامت شهروندان بویژه سالمندان ،کودکان و بیماران به همراه دارد خواستار توجه جدی تر دولت به این بحران شد.

وی یادآور شد: متاسفانه مسئولین سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به سادگی از کنار مسئله ریزگردها عبور می کنند در حالی که کم توجهی به این پدیده آثار منفی بلند مدتی را برای منطقه و حتی کشور به همراه خواهد داشت.

طی سالهای اخیر هجوم ریزگردها در مقاطعی از سال مناطق غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. درباره منشاء ریزگردها اظهارات مختلفی شنیده می شود با این حال بیابانهای سوریه، عراق و عربستان منشاء اصلی این ریزگردها معرفی شده اند،این در حالی است که بعضا گفته می شود این ریزگردها به خاطر شرایط نظامی و بروز جنگ که طی سالهای اخیر در منطقه وجود داشته آلوده نیز هست.

از سوی دیگر بخشی از ریزگردها هم منشاء داخلی دارد ،احداث سد در بالادست رودهایی که از زاگرس به خلیج فارس می ریزد و عدم رعایت حقابه تالاب های منطقه نیز باعث شده است منشاء بخشی از ریزگردهایی که مردم مناطق غرب کشور را مورد هجوم قرار داده تالابهای خشک شده داخل کشور باشد .

رئیس مجلس در جلسه امروز فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس
دنبال کنید

در هر صورت امروز اگر استانهای غربی کشور درگیر این پدیده هستند اما بر اساس اظهارات کارشناسان در صورت عدم رسیدگی به موقع به این پدیده ،تعداد استانهایی که در آینده درگیر این پدیده خواهند بود رو به افزایش خواهد یافت.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi