جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون سیاسی: پدافند غیرعامل از موثرترین روش دفاعی در ایجاد امنیت پایدار است

  دکترفتاح محمدی درهمایش یک روزه بیوتروریسم در یاسوج، افزود: ماهیت و محور اصلی در فرایند پدافند غیرعامل انسان است. معاون امنیتی استانداری به تعریف و مفهوم پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11262
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

 

دکترفتاح محمدی درهمایش یک روزه بیوتروریسم در یاسوج، افزود: ماهیت و محور اصلی در فرایند پدافند غیرعامل انسان است.

معاون امنیتی استانداری به تعریف و مفهوم پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی یا غیرنظامی و نیز تلفات انسانی جلوگیری کرد.

محمدی ابراز داشت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از هر گونه اقدام نظامی و تنها با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

وی با بیان اینکه، مدیریت بحران خود بخشی از پدافند غیرعامل است، گفت: با توجه به پیچیدگی و تهدیدهای روزافزون دشمن، دفاع غیرعامل باید متناسب با هرنوع بحران تعریف شود.

دکترمحمدی، تهدیدات بیولوژیکی، تروریستی، زیستی، سایبری و حتی تحریم های اقتصادی را از جمله روش های نوین از سوی دشمن دانست و گفت: توانایی بازدارندگی و دفاع غیرعامل باید متناسب با هر یک از این تهدیدها وجود داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش گفت: تبیین و روشنگری مردم از کلیات موضوع بیوتروریسم و تهدیدهای مربوط به سندریوم های بالینی و ویروس ها برخی از محورهای مهم این همایش است.

محمود مومن نسب افزود: تهدیدهای ابزاری و بیولوژیکی، بهداشت آب، محیط و نحوه سالم سازی آنها در شرایط بحرانی نیز از دیگر محورهای این همایش یک روزه است.

وی اظهار داشت: مهمترین رویکرد حوزه پدافند غیرعامل سیاست گذاری، نظارت، آموزش، پیشنهاد، هشدار، آینده نگری و آینده پژوهی است .

استاندار : مناطق محروم در اولویت خدمت رسانی هستند/ تعطیلی ادارات تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است/ مدیریت بحران دستگاه های استان در آماده باش قرار گیرند
دنبال کنید

مومن نسب اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت در زمینه های مختلف زیستی، زیربنایی، مهندسی نظارت و اصول و مبانی بیوتروریسم آموزش های لازم ارایه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این همایش بر ضرورت آگاه سازی عمومی و برگزرای کارگاه های آموزشی و تخصصی در زمینه پدافند غیرعامل بویژه موضوع بیوتروریسم و بخش سلامت و بهداشت تاکید کرد.

دکتررضا چمن، اختفا ،پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم سازی و استحکام، اعلام خبر و اطلاع رسانی جامع را از اصول و کارکردهای مهم در زمینه پدافند غیرعامل دانست.

وی با اشاره به موضوع بیوتروریسم و نقش تعیین کننده آن در ایجاد بحران، افزود: تامین زیرساخت ها و راه اندازی بخش های مختلف درمانی و عفونی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خود یکی از راه های اصلی پیشگیری در هنگام بروز این بحران است.

چمن ابراز داشت: یکی از شاخص های مهم در راستای بیوتروریسم و ساخت- سلاح های میکروبی- در شرایط کنونی، دسترسی آسان و ارزان برای ساخت این نوع سلاح کشنده و خطرناک است.

وی استفاده از روش های علمی و مهندسی برای کاهش آشفتگی و سردرگمی در هنگام وقوع بحران های تروریسمی را یک ضرورت انکار ناپذیر برشمرد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi