شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۷پروژه با حضور استاندار در شهرستان لنده افتتاح و کلنگ‌زنی شد

  استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پنجمین روز از دهه فجر به منظور افتتاح طرح ها و پروژه های عمرانی واقتصادی، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام و میثاق با شهیدان و امام شهیدان، دیدار مردمی و بازدید از طرح ها و پروژه های بزرگ و مهم شهرستان همراه با معاونین و تعدادی از مدیران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11164
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پنجمین روز از دهه فجر به منظور افتتاح طرح ها و پروژه های عمرانی واقتصادی، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام و میثاق با شهیدان و امام شهیدان، دیدار مردمی و بازدید از طرح ها و پروژه های بزرگ و مهم شهرستان همراه با معاونین و تعدادی از مدیران استانی به شهرستان لنده سفره کرده است.

پروژه‌های شهرستان لنده در حوزه‌های مختلف، عمرانی، بهداشتی، خدمات، فرهنگی و آموزشی بوده که مهم‌ترین‌ آن‌ها بهره‌برداری از مدرسه شبانه‌روزی پسرانه، توسعه شبکه برق، ساماندهی گلزار شهدا است.

ساخت پنج تندیس در میادین شهر، زیبا سازی میادین ورودی شهر، تهیه تابلو از تصاویر شهدای لنده، تعریض خیابان شهرک صدر و جدا سازی آب شرب از آب مورد استفاده فضای سبز از پروژه های افتتاحی شهری بود.

دکتر خادمی در آیین افتتاح پروژه های شهری، توسعه و عمران شهری را یکی از اولویت های اساسی استانداری دانست و اظهار داشت: در این راستا شهرداری ها باید با برنامه ریزی، زیباسازی فضای شهری را در اولویت نخست خود قرار دهند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح فاز اول پروژه آبخیزداری ایدنک لنده هم گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری فرصتی برای تقویت سفره های زیرزمینی جهت توسعه بخش کشاورزی، باغداری و آب شرب است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح های آبخوانداری و آبخیزداری ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و تخریب زمین های زراعی  و منابع ملی به تغذیه سفره های زیرزمینی کمک خواهد کرد.

خادمی برلزوم برنامه ریزی دستگاه های اجرایی برای شناسایی مناطق مستعد اجرای طرح های آبخیزداری در حوضه های آبریز تاکید کرد و گفت: جلوگیری از زیان های روان آبها به پایداری محیط طبیعی برای توسعه پایدار کمک می کند.

ادای احترام وزیر کشور به مقام شامخ ۳۰ شهید روستای ده برآفتاب
دنبال کنید

وی، حجم عملیات گابیونی، سنگی ملاتی پروژه آبخیزداری ایدنک لنده را ۵۴۰ متر مکعب اعلام کرد و افزود: درقالب اجرای این طرح در حوضه آبریز کوه سفید، روستای شتاب تا روستای ایدنک ۱۱بنده انحرافی اجرا شده است.

همچنین فاز دوم این طرح با ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار برای انجام حجم عملیات آبخیزداری به میزان ۶۴۰ متر مکعب آغاز شد.

در آیین افتتاح طرح ها و پروژه های شهرستان لنده که حجت الاسلام بزرگواری نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، استاندار افزود: تکمیل فازهای پروژه عملیات سنگی ملاتی ایدنک چهار هزار و ۶۱۸ هکتار از اراضی حوزه شیتاب در بخش موگرمون تا آبریز آن در منطقه ایدنک را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۱ بند ملاتی این سد انجام گرفته که مابقی با اعتبارات تخصیص یافته تکمیل خواهد شد.

همچنین با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، عملیات اجرایی ساماندهی گلزار شهدای منطقه مونه شهرستان لنده آغاز شد.

همچنین هفت طرح کشاورزی، انتقال آب مزارع کشاورزی به طول سه کیلومتر، آبیاری تحت فشار ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی، احداث کانال پروژه سنگ ملاتی، بهره برداری از طرح مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای و احداث کانال آبیاری دلی مهرجان به طول سه کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۱۲ میلیارد ریال با حضور استاندار افتتاح شد.

دکتر خادمی در آیین افتتاح۲۰ طرح اشتغالزایی و خودکفایی مدجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال که زمینه اشتغالزایی ۲۵ نفر را ایجاد کرده است، شرکت کرد.

روز پرستار با فرشتگان سفید پوش بیمارستان شهید بهشتی یاسوج + تصاویر
دنبال کنید

همچنین با حضور استاندار سه خانه بهداشت روستایی نیز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون به بهره برداری رسید.

ج/۲۳۸

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi