چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۰ درصد از واحدهای تولیدی شهرستان بوکان مشکلات نقدینگی دارند

 معصوم علی‌اکبری ‌در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: بهبود فضای کسب وکار، صیانت از اشتغال فکری و تلاش برای راه‌اندازی واحدهای راکد از اولویت‌های اداره‌کل صنعت و معدن استان است. وی به مشکلات شهرک صنعتی بوکان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۳۰ درصد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10939
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
 معصوم علی‌اکبری ‌در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: بهبود فضای کسب وکار، صیانت از اشتغال فکری و تلاش برای راه‌اندازی واحدهای راکد از اولویت‌های اداره‌کل صنعت و معدن استان است.

وی به مشکلات شهرک صنعتی بوکان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۳۰ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان مشکلات نقدینگی دارند، ۲۰ درصد مشکلات نیز مربوط به فروش تولیدات و فرسودگی دستگاه‌هاست، ۳۰ درصد مشکلات را مسائل ساختارمدیریتی و شرکا ۱۸ درصد مشکلات را معوقات بانکی شامل می‌شود.

علی‌اکبری بیان کرد: برای تأمین نقدینگی تلاش‌های مضاعف شده و اقدام به تشکیل کارگروه‌های اشتغال شده است و این کارگروه از ابتدای سال جاری درصدد است ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق منابع داخلی بانک ها برای واحدهای تولیدی اختصاص داده شود که ۳۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات برای این واحدها اختصاص داده شده است.

حسن کوماسی، معاون اداره مالیات آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار داشت: هر روز اهمیت مالیات بیشتر می‌شود و برای اولین بار در بودجه سال ۹۴ سهم مالیات از نفت پیشی گرفته است و این بدین معنی است که ما از جیب و از محل کسب وکار خود کشور خود را ادراه کنیم.

وی درباره مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده و عوارض گرفته شده در ۱۰ ماهه سال جاری از مردم بوکان گفت: ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مالیات مستقیم از این شهرستان اخذ شده که سهم استانی بوکان برابر با ۲ درصد است.

معاون اداره‌کل مالیات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده از شهرستان بوکان برابر با ۲/۲ دهم درصد گرفته شده است افزود: ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم عوارض اخذ شده است.

واردات لوازم پزشکی و دارویی از آمریکا
دنبال کنید

کوماسی با اشاره به اینکه سیاست سازمان مالیاتی حمایت از تولید است تصریح کرد: تا ابتدای برنامه پنجم توسعه یعنی سال  ۹۰تمامی واحدها در مناطق محروم ۱۰ سال از پرداخت معافیت برخوردار بودند و از سال ۹۰ تا ۹۴ به مدت بیست سال واحدهای تولیدی از معافیت برخوردار هستند و تحویل اظهار نامه مالیاتی از شروط آن است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi