دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک از کشورهای پیرامون رودخانه ارس/هدف از تشکیل این کارگروه حفظ حیات ارس است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، به تشریح پیشنهادات مطرح شده برای حفظ حیات رودخانه ارس همچون تشکیل کارگروه مشترک از کشورهای پیرامون این رودخانه اعم از ترکیه، ایران، ارمنستان و آذربایجان پرداخت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105130
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کرونا :

پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک از کشورهای پیرامون رودخانه ارس/هدف از تشکیل این کارگروه حفظ حیات ارس است

حسین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به نتایج سفر به ارمنستان برای پیگیری رفع آلودگی رودخانه ارس، گفت: ما در این کشور مذاکراتی پیرامون موضوع آلودگی رودخانه ارس با معاون وزیر محیط زیست و سایر مقامات مربوطه در این کشور داشتیم و گزارش کاملی از این مذاکرات را به همراه پیشنهادات ارائه شده به وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دادیم.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، در بیان پیشنهادات ارائه شده در این سفر، تصریح کرد: تشکیل کارگروه مشترک رصد، پایش و حفظ حیات ارس بین کشورهایی همچون ایران، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان که رودخانه ارس در محدوده سرزمینی آنها قرار دارد، جلوگیری از سدسازی‌های بی‌رویه بخصوص در ترکیه که یکی از دغدغه‌های جدی ارس‌نشینان است و بازچرخانی پساب معدن مس ارمنستان و استانداردسازی آن از جمله پیشنهادات ارائه شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآورشد: البته در این نشست مقرر شد اعضای این کارگروه سفری به ایران داشته و از روند فعالیت معدن سونگون بازدیدی داشته و از تجربه ما که نسبت به ارمنستان آلایندگی بسیار کمتری از سوی این معدن در رودخانه ارس داریم، استفاده کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بعد از این سفر کارگروهی از کشورمان جهت بررسی مراحل عملیاتی کردن پیشنهادات ارائه شده به ارمنستان سفر کرده چرا که موضوع حفظ حیات ارس به یک دستورکار جدی برای ارس‌نشینان تبدیل شده است./

پایان پیام

تعهد صنایع بزرگ و بانک های خراسان شمالی برای ساخت ۸ هنرستان/ ۴۰ درصد از نیازهای فضای آموزشی کشور برعهده خیران است
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi