پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانور ایمنی در برابر زلزله در مدرسه علوی گچساران+فیلم

به گزارش کرونا از گچساران مانور ایمنی در برابر زلزله در یکی از مدارس گچساران برگزار شد. سید محمد باقر دیبایی موسس آموزشگاه علوی گچساران در حاشیه برگزاری مانور زلزله با کرونا در گچساران اظهار کرد: ۵ دی ماه به عنوان “روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” نامیده شده است. وی بیان کرد: هدف از یادآوری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105106
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

کرونا :

مانور ایمنی در برابر زلزله در مدرسه علوی  گچساران+فیلم

به گزارش کرونا از گچساران مانور ایمنی در برابر زلزله در یکی از مدارس گچساران برگزار شد.

سید محمد باقر دیبایی موسس آموزشگاه علوی گچساران در حاشیه برگزاری مانور زلزله با کرونا در گچساران اظهار کرد: ۵ دی ماه به عنوان “روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” نامیده شده است.

وی بیان کرد: هدف از یادآوری و بزرگداشت این روز جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان،خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

موسس مدارس علوی تصریح کرد: روز ملی ایمنی در برابر زلزله، روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

دیبایی عنوان کرد: شناخت پدیده زلزله و سایر سوانح طبیعی و ارائه الگوهای مناسب برای رفتار جمعی و فردی مردم به خصوص دانش آموزان در قبل، حین و بعد از این سوانح می تواند از اثرات مخرب آنها بکاهد.

وی گفت: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند در همین راستا آموزش و مانور  برای آمادگی آنها در برابر زلزله اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

حمیرا قلی‌زاده معاون پرورشی دبستان دخترانه و پسرانه علوی نیز خاطرنشان کرد: مانور مجموعه ای است از راهکارهای مناسب که قبل از وقوع زلزله به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی به کل جامعه طراحی شده است. 

وی بیان کرد: در مانور ها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین اقدام باعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش های علمی مورد آموزش قرار گرفته را یادآوری کنند.

منشأ آمارهای کمرشکن طلاق بدحجابی است / توجه بیشتر صدا و سیمای به گچساران / زیرساخت‌های گردشگری یاسوج را افزایش دهید
دنبال کنید

معاون پرورشی دبستان دخترانه و پسرانه علوی ادامه داد: آموزه ها و آموخته هایی که در مانور ها در مدارس ارائه و تمرین می شود، می تواند در اوج حادثه اعم از زلزله باعث کاهش آسیب ها شده و دانش آموزان با اتکا به این آموزش ها و آموخته ها تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهند.

قلی زاده اضافه کرد: ترس ناشی از ناگهانی بودن زلزله و پیامدهای آن اعم از اضطراب ، شوک و دلهره در بین دانش آموزان از بین رفته و ضمن آمادگی و آموزش آموخته های خود به سایر اعضای خانواده در هنگام وقوع زلزله آرامش و خونسردی را برای تصمیم گیری و اجرای نکات ایمنی که مهمترین رکن نجات فرد و اجتماع است، حفظ می کنند. 

وی گفت: در واقع دانش آموزان با آموزش های فرا گرفته می توانند ضمن مقابله و عکس العمل درست در هنگام زلزله، امدادگر خود و دیگران نیز شوند.

به گزارش فارس به مناسبت ۵ دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی مانوری در آموزشگاه مقطع دبستانی غیر دولتی علوی گچساران برگزار شد.

 

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi