یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

محرومیت‌زدایی از کهگیلویه با 2 طرح بزرگ صنعتی

به گزارش کرونا از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین بهره را در میان همه استان‌های کشور از حیث صنایع برده با اینکه بزرگترین ذخایر معدنی در این استان نهفته است. استانی که در ذخایر معدنی حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور داشته و برخی از ذخایر معدنی آن حتی در سطح جهان کم نظیر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105091
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

کرونا :

محرومیت‌زدایی از کهگیلویه با 2 طرح بزرگ صنعتی

به گزارش کرونا از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین بهره را در میان همه استان‌های کشور از حیث صنایع برده با اینکه بزرگترین ذخایر معدنی در این استان نهفته است.

استانی که در ذخایر معدنی حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور داشته و برخی از ذخایر معدنی آن حتی در سطح جهان کم نظیر است.

استانی که بنا به گفته بسیاری از مسئولان و از زبان آمار کمتر از نیم درصد صنعت و صنایع کشور را به خود اختصاص داده و همین موجب شده تا بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با این همه مواهب و ظرفیت‌ها بیداد کند.

اما یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه شهرستان کهگیلویه بزرگ است که علی رغم داشتن ذخایر و منابع عظیم همچنان جوانان این دیار برای اشتغال و کار به بنادر جنوبی عزیمت می‌کنند و یا اینکه جوانی و سرمایه عمر خود را بدون هیچ گونه کار و فعالیتی در خانه پدری سپری کرده و از این توان برای توسعه استان استفاده نمی‌شود.

یکی از طرح‌های صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد پتروشیمی دهدشت است که در صورت راه‌اندازی پلی اتیلین سنگین به میزان حدود ۳۰۰ هزار تن در سال تولید می‌کند و پیش بینی شده که فاز اول این طرح سال آینده به بهره‌برداری برسد.

علاوه بر این آهک هیدراته و فسفات چرام نیز توان اشتغال زایی و تولید بالایی در کهگیلویه بزرگ دارند که دولت سیزدهم مصمم به راه‌اندازی آن است.

آهک هیدراته طرحی است که سالانه حدود ۳۰ هزار تن آهک هیدراته تولید خواهد کرد و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم صدها نفر را خواهد داشت.

با مخلان نظم در دیشموک برخورد شود
دنبال کنید

آنچه مشهود است طرح‌های صنعتی و اقتصادی کهگیلویه بزرگ در دولت فعلی بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته همانند پتروشیمی گچساران که چندین و چند سال راکد مانده بود و در دولت سیزدهم به صورت ضرب‌الاجلی و اورژانسی این واحد بزرگ صنعتی راه اندازی شد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi