جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

عزم وزارت صمت برای تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام چرام و دهدشت

به گزارش کرونا از یاسوج، نماینده ویژه وزارت صمت با حضور در شهرستان‌های چرام و کهگیلویه، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت طرح های مهم پتروشیمی دهدشت و فسفات و آهک هیدراته چرام قرار گرفت. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت طی بازدید از طرح تولیدی پتروشیمی دهدشت به محصول این طرح که انواع پلی اتیلن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105088
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۲

کرونا :

عزم وزارت صمت برای تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام چرام و دهدشت

به گزارش کرونا از یاسوج، نماینده ویژه وزارت صمت با حضور در شهرستان‌های چرام و کهگیلویه، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت طرح های مهم پتروشیمی دهدشت و فسفات و آهک هیدراته چرام قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت طی بازدید از طرح تولیدی پتروشیمی دهدشت به محصول این طرح که انواع پلی اتیلن سنگین به میزان حدود ۳۰۰ هزار تن در سال است و خوراک حدود ۳۰۰ هزار تن در سال از پتروشیمی الفین گچساران اشاره کرد و گفت: این طرح، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر دهدشت در منطقه کلاچو واقع شده که مساحت زمین ۱۰۲ هکتار است.

امیرتیمور موسویان میزان اشتغال زایی در دوران بهره برداری این طرح را ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و گفت:کلنگ طرح تولیدی پتروشیمی دهدشت سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد، و پیش‌بینی می‌شود فاز اول این طرح سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در بازدید از طرح تولید آهک هیدراته و فسفات شهرستان چرام افزود: زمین طرح آهک هیدراته ۵ هکتار است و در مجموع دارای ۳۰۰۰ متر زیر بنا بوده که تلاش می‌کنیم با حجم سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰۵ میلیارد تومانی سال آینده نیز به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به طرح تولید سالانه حدود ۳۰ هزار تن آهک هیدراته گفت: این طرح زمینه اشتغال ۵۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم می‌کند.

نماینده حوزه وزارتی وزارت صمت هم در ادامه گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بیشماری است و خوشحالیم که این طرح‌ها را در این استان و در شهرستان های چرام و کهگیلویه در دست اجرا داریم.

بانوی وزنه بردار کهگیلویه و بویراحمد عازم المپیک توکیو می‌شود 
دنبال کنید

ذبیح اله محمودی خاطرنشان کرد: ارزآوری، زنجیره ارزش و صادرات سه مقوله بسیار مهم هستند که باید مدنظر قرار بگیرند و باید به سمتی برویم که طبق شعار سال (مهار تورم،رشد تولید)، شاهد تولیدات داخلی و مهار تورم باشیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi