چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت ورود جدی وزارت راه ‌وشهرسازی برای تسریع روند اجرای پروژه احداث گذرگاه آغ‌بند

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، با بیان اینکه در پروژه احداث گذرگاه آغ‌بند که بخشی از آن در ایران و بخشی در جمهوری آذربایجان در حال اجرا است پیمانکار ایرانی به تعهدات خود عمل نکرده است از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در جهت تسریع روند اجرای این پروژه به طور جدی ورود پیدا کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104995
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

کرونا :

ضرورت ورود جدی وزارت راه ‌وشهرسازی برای تسریع روند اجرای پروژه احداث گذرگاه آغ‌بند

حسین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در بیان اقداماتی که در حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این منطقه اهمیت بیشتری دارد ایجاد گمرک و گذرگاه خداآفرین و کریدور شرق به غربی است که در محدوده سرزمینی این شهرستان بین ایران و جمهوری آذربایجان در حال انجام است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این پل و گذرگاه جدید در منطقه آغ بند خداآفرین بعد از آزادسازی جنگ دوم قره باغ کلید خورده و در حال انجام است منتهی طرف ایرانی بایستی این محدوده آغ بند در خداآفرین را به جلفا استانداردسازی کند که کار با تاخیر شروع شده است.

وی تصریح کرد: این کریدور ۲ واریانت (ضلع) دارد که یکی از آنها داخل خاک آذربایجان است که مراحل نهایی آن در حال انجام است و حدود ۸۰ کیلومتر از آن نیز در خاک ایران است که از خداآفرین تا جلفا باید به بزرگراه تبدیل شود که ظاهرا اجرای این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپرده شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآورشد: ما در بازدیدی که از این پروژه داشتیم قرار بود آثاری از تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی را مشاهده کنیم اما متاسفانه طرف ایرانی به طورجدی پای کار نیست و تنها در حد تجهیز کارگاه اولیه فعالیت کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده از وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌کنم تا به این موضوع به طور جدی ورود داشته باشد تا این گونه نباشد که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند اما طرف ایرانی به تعهداتش در این حوزه پایبند نباشد./

بیابان در کمین گلستان؛ مصوبات سفر رئیس جمهور برای احیای خلیج گرگان اجرایی شود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi