چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس به دنبال رفع مشکلات و مسائل فرهنگی در بودجه سال آتی است/ سهم دو درصدی فرهنگ از بودجه افزایش می‌یابد

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای با تاکید به دفاع تمام قد مجلس از موضوعات فرهنگی در بودجه ۱۴۰۳،گفت: مسئولان استانی مازندران به دنبال رفع مسائل فرهنگی هستند که آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104983
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

مجلس به دنبال رفع مشکلات و مسائل فرهنگی در بودجه سال آتی است/  سهم دو درصدی فرهنگ از بودجه افزایش می‌یابد

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه، گفت: آیت الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و عضو مجمع خبرگان در شب یلدا مهمان آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و نمایندگان استان مازندران در مجلس بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این دیدار صمیمی ضمن تاکید به مشکلات فرهنگی و کمبودهای استان مازندران، یادآور شد: مسئولان استانی مازندران به دنبال رفع مسائل فرهنگی هستند که آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته و همچنین در پی مسیرهای برون رفت از مشکلات پیش آمده هستند.

محسنی بندپی

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندان طی این جلسه از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به نهادهای مختلف مسئول در جهت ارتقای فرهنگ ایرانی، اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: مجلس یازدهم تا کنون از فعالیت‌های فرهنگی دفاع تمام قدی داشته است.

 محسنی بندپی با اشاره به جزییات بند “ز” تبصره ۹ (آموزش، پژوهش و فرهنگ) ماده واحده لایحه بودجه دولت، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مندرج در قانون بودجه‌ای و پیوست‌های آن مجازند تا دو درصد از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند، تلاش می‌شود امسال این دو درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته باشد.

محسنی بندپی

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال افزایش پیشنهادات اعتبارات فرهنگ و هنر در  بودجه سنواتی هستند، اظهار داشت: امیدواریم در بودجه ۱۴۰۳ بتوانیم به نهادهای فرهنگی کمک ویژه‌ای داشته باشیم، یکی از موضوعات اصلی کشور مباحث فرهنگی به ویژه برای جوانان و هنرمندان است که باید بیش از گذشته به موارد فرهنگی بپردازیم.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه نقش آموزش و پرورش در امور فرهنگی بی بدیل است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش کلیدی در تمام حوزه‌ها دارد، در این بین موسسات و نهادهای فرهنگی همچون حوزه علمیه، مساجد و… بی تردید می‌توانند یاری دهنده این وزارتخانه فرهنگی باشند. /

پایان پیام

 

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi