یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد مجمع خیرین سلامت در 240 نقطه کشور / فعالیت 70 هزار نفر به عنوان یاریگر مجمع خیرین سلامت

به گزارش کرونا از همدان، اسماعیل غنیان ظهر امروز در همایش تبیین اهداف مجمع خیرین سلامت و آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: در سال ۶۶ پس از دیدار خیرین سلامت استان شیراز با کمیسیون بهداشت مجلس و ارائه گزارش فعالیت آنها به مقام معظم رهبر، کار مجمع خیرین سلامت آغاز شد. وی با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104947
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۴

کرونا :

ایجاد مجمع خیرین سلامت در 240 نقطه کشور / فعالیت  70 هزار نفر به عنوان یاریگر مجمع خیرین سلامت

به گزارش کرونا از همدان، اسماعیل غنیان ظهر امروز در همایش تبیین اهداف مجمع خیرین سلامت و آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: در سال ۶۶ پس از دیدار خیرین سلامت استان شیراز با کمیسیون بهداشت مجلس و ارائه گزارش فعالیت آنها به مقام معظم رهبر، کار مجمع خیرین سلامت آغاز شد.

وی با بیان اینکه سازمان خیرین سلامت با هدف شناسایی و ساماندهی خیرین در امر سلامت و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت:‌ اکنون در ۲۴۰ نقطه کشور مجمع خیرین سلامت تشکیل شده است.

معاون مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به فعالیت ۷۰ هزار نفر به عنوان یاریگر سازمان مجمع خیرین سلامت، گفت: ۴ هزار میلیارد تومان تاکنون عملکرد این سازمان بوده است.

وی با بیان اینکه عمده عملکرد ما سخت‌افزاری بوده و در این بین مراکز متعددی ساخته شده است، افزود:‌ اکنون نیز پروژه‌های بسیاری را خیرین در حال ساخت دارند.

غنیان با بیان اینکه بارزترین خیر، خیر تبریزی است که اعلام آمادگی کرده تا در امر سلامت ورود کند، گفت:‌ این فرد مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای کمک به سلامت را تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه این تاجر ۸۵ ساله بین‌المللی در ایران زمینی ندارد و تنها در هتل زندگی می‌کند و زن و بچه‌ای هم ندارد، افزود: او تمایل به ساخت دهکده سلامت داشت که این امر محقق نشد اما یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی توسط او برای کودکان در حال ساخت است.

معاون مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت همدان یکی از فعال‌ترین و پویاترین مجمع خیرین سلامت در کشور است که تقریباً چارچوب کاری جلوتری نسبت به ما دارد، گفت:‌ خوشبختانه همدان در دو بخش ورود خوبی داشته که ما کمتر توفیق داشته‌ایم.

مجلس یازدهم فریادگر مشکلات معلمان/ حقوق ۱.۵ میلیونی ۱۱.۵ میلیون نفر در کشور
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ما پیگیر ایجاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش بودیم که وزیر سابق نیز در این زمینه ورود کرد، افزود:‌ طرح با عنوان یاوران سلامت در آموزش و پرورش کارشناسی شد و پس از ارجاع به وزارت بهداشت و … نهایت طرح گم شد.

غنیان با بیان اینکه توافقنامه‌ای که مجمع خیرین استان همدان با آموزش و پرورش بسته‌اند طرح بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد:‌ چیزی که ما به دنبالش بودیم اکنون در همدان محقق شده است.

وی با تاکید به بحث آموزش، پیشگیری و درمان گفت: ما رقمی را به عنوان آورده برای این طرح مد نظر قرار خواهیم داد و به حساب واریز می‌کنیم.

معاون مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه این طرح آغازی برای کار بزرگ خواهد بود، افزود:‌ ظرفیت‌های کشور بالاست و باید کارهای مهمی انجام داد چراکه مردم شایسته بهترین‌ها هستند.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی بالایی داریم اما چرا باید در برخی از شاخص‌های توسعه وضعیت خوبی نداشته باشیم؟، گفت: اکنون با کمک وزیر بهداشت زیرساخت‌های خوبی در وزارت بهداشت شکل گرفته است.

غنیان با بیان اینکه امینت و سلامت همواره مجهول است، گفت: وقتی به وضعیت کشورهای اطراف نظیر عراق، افغانستان، سوریه و… نگاه می‌کنیم امنیت برایمان معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود شاخص سلامت دهان و دندان در کشور وضعیت خوبی ندارد، افزود: با کار مسوولان آموزش و پرورش و مردم می‌توان تحولی بزرگ را در جامعه ایجاد کرد.

معاون مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه قبلاً پیام‌های بهداشتی قوی در مدرسه داده می‌شد که اکنون کمتر شده است خواستار توجه به حل این مشکل شد.

وزیر بهداشت: 30 درصد از پزشکان متخصص باید در مناطق محروم حضور پیدا کنند
دنبال کنید

وی با تاکید به اینکه طرح تفاهمنامه با آموزش و پرورش جدی گرفته شود که البته در بحث هزینه‌‌کردی نیز ما کمک خواهیم کرد، افزود: کار ما در مجمع خیرین سلامت عملیاتی است و امیدوارم طرح در استان همدان به صورت پایلوت اجرا و به تهران نیز آورده شود تا پس از بررسی به سایر استان‌ها ابلاغ شود.

در این مراسم با اهدای لوح تندیس از آموزشگاه‌هایی که بیشترین همکاری را با مجمع خیرین سلامت همدان داشتند، تقدیر شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/ ۴۰


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi