چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

صدور سند کاداستر ۹۹درصد عرصه‌های منابع ملی کشور

به گزارش کرونا از یاسوج، صفدر کشاورز در نشست شورای قضایی به قانون جامع حدنگار که یک تکلیف ملی است اشاره کرد و گفت:اتمام این قانون و به سرانجام رسیدن آن در دستور کار قرار گرفته است. معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی ۹۹ درصد عرصه های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104884
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

کرونا :

صدور سند کاداستر ۹۹درصد عرصه‌های منابع ملی کشور

به گزارش کرونا از یاسوج، صفدر کشاورز در نشست شورای قضایی به قانون جامع حدنگار که یک تکلیف ملی است اشاره کرد و گفت:اتمام این قانون و به سرانجام رسیدن آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی ۹۹ درصد عرصه های ملی کشور ثبت و سند کاداستر صادر شده است که عملکرد استان در این زمینه خوب و قابل قبول است.

این مسوول به وضعیت اجرای طرح حدنگار در عرصه‌های کشاورزی اشاره و عنوان کرد: ۱۷ میلیون هکتار عرصه‌های کشاورزی است که ۷ میلیون آن معادل ۴۲ درصد منجر به صدور سند شده است که کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه از میانگین کشوری عقب است.

کشاورز عنوان کرد: در زمینه بافت شهری و روستایی اقدامات خوبی انحام شده است و تقریبا تمام قطعات بافت شهری و روستایی سند صادره شده است.

وی بیان کرد: در مجموع برای اجرای قانون حد نگار دو موضوع به صورت ویژه در دستور کار است مناطقی که تاکنون سندمالکیت صادر نشده است و اراضی کشاورزی که مشمول قانون اصلاحات ارضی شده است و نسق توسط صاحبان نسق شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان است، گفت: ۹۲۰ پلاک ثبتی که ۵۸ هزار و ۴۲۹ هکتار معادل ۳۳ درصد و ۲۱۱ پلاک معادل ۲۳ درصد پلاک محقق شده است.

وی بیان کرد: دومین برنامه اسناد مالکیت دفترچه‌ای در بافت شهری و روستایی به سند تک برگ است که با کمک بنیاد مسکن تک برگ شوند.

گپ و گفت صمیمی امام جمعه باشت با کودکان+تصویر
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi