یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه‌های زمستانی رئیس پلیس راهور باشت به رانندگان

سروان روح الله قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت با اشاره به شرایط جوی و بارندگی در اکثر معابر شهرستان اظهار کرد: در همین راستا لازم است که شهروندان اعم از رانندگان، مسافران و عابران پیاده نکاتی را در هنگام تردد در سطح شهر رعایت کنند. رعایت این نکات موجب افزایش ایمنی برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104815
تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

توصیه‌های زمستانی رئیس پلیس راهور باشت به رانندگان

سروان روح الله قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت با اشاره به شرایط جوی و بارندگی در اکثر معابر شهرستان اظهار کرد: در همین راستا لازم است که شهروندان اعم از رانندگان، مسافران و عابران پیاده نکاتی را در هنگام تردد در سطح شهر رعایت کنند. رعایت این نکات موجب افزایش ایمنی برای تمامی کاربران ترافیکی شده و از اخلال در آمد و شد نیز جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه درپی بارش در نقاط مختلف استان از جمله شهرستان باشت، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشته و نسبت به روانسازی ترافیک و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی اقدام خواهند کرد گفت: در عین حال لازم است شهروندان نیز از تردد غیرضرور به ویژه در ساعات پیک ترافیک پرهیز کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

قنبری با بیان اینکه لازم است که عابران پیاده نیز با توجه به لغزندگی معابر از ورود ناگهانی به مسیر تردد خودروها پرهیز کنند، و گفت: همچنین حتما باید از محل‌های مجاز عبور عابر پیاده تردد شود، این تاکیدات در هنگام تاریکی هوا با توجه به کاهش دید رانندگان بیشتر هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی توصیه کرد شهروندان از عبور از معابر دارای سطوح لغزنده به خصوص در حاشیه مسیرهای سواره پرهیز کنند.

این مسوول ادامه داد:‌ مسافران نیز توجه داشته باشند که در محلی مناسب برای سوار شدن به خودرو توقف کنند. همچنین اگر جزو سرنشینانی هستند که با راننده آشنایی دارند، توجه کنند که از انجام اقداماتی که می‌تواند منجر به حواس پرتی راننده شود، پرهیز کنند.

آخرین جزئیات از بیمارستانهای شهید رجایی و نرگسی گچساران
دنبال کنید

رئیس پلیس راهور باشت  به رانندگان نیز توصیه کرد که حتما از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودروی خود مطمئن شده و سپس وارد مسیر شود. 

قنبری تصریح کرد: رانندگان در حین رانندگی نیز دقت بیشتری به مسیر مقابل داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، همچنین آن دسته از رانندگانی که از باشت قصد عبور در محورهای کوهستانی را دارند، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گفته وی، در شرایط برفی و بارانی نباید از موتورسیکلت نیز استفاده شود و لازم است که راکبان موتورسیکلت از این وسیله استفاده نکنند، چرا که احتمال وقوع تصادف در این شرایط چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi