جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

غربالگری ۳۱۸ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش دیابت و فشار خون

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد ملک‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون گفت: ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی مشمول اجرای این طرح هستند که تاکنون غربالگری ۳۱۸ هزار نفر انجام شده است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104770
تاریخ انتشار : جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

غربالگری ۳۱۸ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش دیابت و فشار خون

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد ملک‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون گفت: ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی مشمول اجرای این طرح هستند که تاکنون غربالگری ۳۱۸ هزار نفر انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این پویش ملی تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، افزود: میانگین استانی این طرح ۶۳ درصد است.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌ها از میانگین استانی عقب هستند، گفت: میانگین غربالگری در شهرستان‌های لنده، باشت و کهگیلویه کمتر از ۵۲ درصد است که باید آسیب‌شناسی شود.

این مسوول عنوان کرد: ۷۷ درصد جمعیت هدف در دنا، ۷۶ درصد در چرام و ۷۲ درصد در چرام غربالگری شدند و درمجموع کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر کشور در اجرای پویش غربالگری بیماری فشار خون و دیابت است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi