چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرگ‌ومیر زنان باردار روستایی الیگودرز با استقرار بالگرد اورژانس هوایی به صفر رسید/اخذ مجوز برای احداث پژوهشکده گیاهان دارویی در این منطقه

نماینده مردم الیگودرز در مجلس، با بیان اینکه نرخ مرگ‌ومیر زنان باردار روستایی این منطقه با استقرار بالگرد اورژانس هوایی به صفر رسیده است از اخذ مجوز برای احداث پژوهشکده گیاهان دارویی در الیگودرز خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104465
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

مرگ‌ومیر زنان باردار روستایی الیگودرز با استقرار بالگرد اورژانس هوایی به صفر رسید/اخذ مجوز برای احداث پژوهشکده گیاهان دارویی در این منطقه

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه انتخابیه خود، ادامه داد: ما ۲بیمارستان مجهز در الیگودرز داریم که امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنها را تامین کردیم. کمااینکه ۲ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، ام آر آی و دستگاه آنژیوگرافی برای آنها تهیه کردیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استقرار بالگرد اورژانس هوایی از دیگر اقداماتی بود که به دنبال پیگیری‌هایی که انجام دادیم، محقق شد و از این طریق زنان بارداری که در دورترین روستاهای این منقطه هستند و نیاز است به بیمارستان انتقال داده شوند با همان پوشش تلفن همراهی که ایجاد کردیم بهورز روستا می‌تواند به سرعت برای انتقال آنها به بیمارستان با اورژانس هوایی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، همچنین از این طریق روند انتقال افرادی که در کوه‌ها دچار حادثه می‌شوند به بیمارستان تسریع شده است.

وی تصریح کرد: وجود بالگرد اورژانس هوایی در الیگودرز نرخ مرگ و میر زنان باردار را که در گذشته به دلیل تاخیر طولانی مدت در انتقال آنها به بیمارستان ناشی از انسداد جاده‌های روستایی بعد از بارش برف در زمستان ایجاد می‌شد، افزایش یافته بود به صفر رسانده است و این وضعیت بحرانی به خوبی مدیریت شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون در حال پیگیری برای تبدیل بیمارستان‌های الیگودرز به مراکز آموزشی هستیم و فرآیند اجرای آن در حال طی شدن است، همچنین ساختمانی برای دانشکده پرستاری احداث و افتتاح شد و در حال پیگیری برای افزایش رشته‌های بیشتر در آن و گسترش حوزه آموزشی این مجموعه در زمینه بهداشت و درمان هستیم.

سرلشکر باقری: دفاع و امنیت چندلایه و مستحکمی در مرزها تشکیل داده‌ایم
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در حوزه آموزشی و پژوهشی نیز مجوز احداث پژوهشکده گیاهان دارویی را اخذ و ساختمانی برای آن خریداری کردیم، همچنین در حال پیگیری جهت تامین فضای آموزشی برای حوزه فنی و حرفه‌ای هستیم که وزیر نیز در این رابطه دستوراتی صادر کرده است، کما اینکه مصوباتی در این زمینه در هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای داریم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi