شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت باید با جدیت عقب ماندگی تولید یک میلیون مسکن در سال را جبران کند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: متاسفانه با تعهدی که دولت در ساخت یک میلیون مسکن در سال داده است تا کنون اقدام موثری صورت نگرفته است و ما شاهد برنامه مشخص، مدون و سیاست گذاری صحیح در این زمینه نیستیم.قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن امروز مستاجران و جوانان فاقد مسکن را از زندگی ناامید کرده است. دولت باید با جدیت عقب ماندگی تولید یک میلیون مسکن در سال را جبران و دنبال کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104333
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کرونا :

دولت باید با جدیت عقب ماندگی تولید یک میلیون مسکن در سال را جبران کند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، شهباز حسن پور بیگلری طی تذکراتی به رئیس جمهور و وزرای دولت مشکلات و موضوعات حوزه انتخابیه خود را مطرح کرد که به شرح ذیل است:

۱- امروز وظیفه مجلس انقلابی و دولت مردمی سنگین تر از هر زمان دیگری است. به سهم خود از تلاش ها و اقدامات شبانه روزی و خستگی ناپذیر رئیس جمهور محترم تشکر می کنم. وزاری محترم بایستی با تلاش بیشتر و توجه به اقشار ضعیف و متوسط جامعه ضمن مبارزه با گرانی و کنترل قیمت ها همگام با رئیس جمهور محترم با تلاش شبانه روزی اقدامات موثری را انجام بدهند. قیمت های برخی از کالاها بدون حساب و کتاب بالا رفته و زندگی را برای مردم سخت کرده است.

۲- با توجه به توصیه امیرالمومنین علیه السلام به حاکمان در خصوص تامین رفاه، عدالت و امنیت ضرورت دارد همه مسئولان دولت، مجلس و قوه قضاییه با استفاده از ظرفیت های کشور برای حاکم شدن آرامش، رونق اقتصادی، بهبود معیشت، مهار تورم، کاهش قیمت کالاها، توجه به مسائل فرهنگی را در دستور کار جدی خود قرار دهند. دشمنان در پی تضعیف دولت و مجلس هستند. مردم عزیز ما در همه شرایط پای کار نظام و انقلاب بوده و هستند لذا ما مسئولین باید همت خود را در تامین معیشت ارزان، ساخت مسکن، رشد اشتغال پایدار و کنترل گرانی های بی رویه بکار ببندیم.

۳- کسانی که امروز داعیه حقوق بشر را سر می دهند و دم از حق و حقیقت می زنند شاهد و نظاره گر کشتار و مصدوم شدن بیش از دهها هزار نفر از غیرنظامیان، زنان و کودکان بی گناه در غزه هستند. امروز با رسانه هایی که در اختیار دارند حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند. بدانند این رژیم اشغالگر رو به افول و نابودی است و مقاومت قطعا پیروز خواهد شد.

۴- بیش از ۲ سال از زمان دولت سیزدهم سپری شده است الحمدالله دولت طی این مدت با دیپلماسی فعال در عرصه روابط بین الملل و ایجاد روابط حسنه مخصوصا با همسایگان توفیقاتی داشته است. چندین میلیارد دلار از مطالبات و پول های بلوکه شده نیز آزاد و به بانکی در قطر واریز شده است. انتظار است که ماحصل این اقدامات در سفره مردم نمایان و با ایجاد همکاری های اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه زمینه های توسعه اقتصادی در دستور کار وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت قرار گرفته و موانع جدی صادر کنندگان در این مسیر برداشته شود.

۵- متاسفانه با وجود تعهدی که دولت در ساخت یک میلیون مسکن در سال داده است تا کنون اقدام موثری صورت نگرفته است و ما شاهد برنامه مشخص، مدون و سیاست گذاری صحیح در این زمینه نیستیم.قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن امروز مستاجران و جوانان فاقد مسکن را از زندگی ناامید کرده است. دولت باید با جدیت عقب ماندگی تولید یک میلیون مسکن در سال را جبران و دنبال کند.

۶- مسئله مهم دیگری که در این روزها بایستی به آن توجه جدی بشود گرم شدن فضای انتخابات و بحث شور انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش روست. در شرایط کنونی حضور مردم در انتخابات مهم است و همگی باید از اقداماتی که موجب یاس و دلخوری مردم می شود اجتناب کنیم.

۷- نکته دیگری که بایستی مورد توجه قرار بگیرد در خصوص تدوین برنامه هفتم توسعه کشور است. الحمدالله در مجلس با هماهنگی که با دولت اتفاق افتاد نهایی و به تصویب رسید. این برنامه همانطور که مسئله محور است بایستی رکن نظارتی و اجرای دقیق آن نیز مورد توجه قرار بگیرد تا ان شاالله آثار و برکات آن برای مردم ملموس و موثر واقع شود.

۸- وضعیت صنعت دامپروری و دامداران خرد،کوچک و صنعتی در استان کرمان بسیار نگران کننده است. آنها دام های مولد خودشان را می فروشند. اگر این روند ادامه پیدا بکند دامداری در استان نابود خواهد شد. دولت بایستی برنامه ای مدون در خصوص تولید نهاده با کیفیت و ارزان در کشور دنبال کند به نحوی که از واردات نهاده دامی کاسته شود.

۹- متاسفانه معضل حاشیه نشینی در برخی از شهرهای استان مخصوصا شهر کرمان مسئله دار شده است. بایستی با ایجاد زیر ساخت های فرهنگی،اجتماعی، اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار فکر اساسی کرد و این مسئله را ریشه ای دنبال کرد (توجه به حل مسائل روستا ها از نظر ایجاد اشتغال پایدار، بهداشت، درمان و رفاه موجب عدم مهاجرت آنها به شهرها خواهد شد.)

۱۰- متاسفانه در برخی از مناطق و روستاهای دور افتاده در استان کرمان با کمبود معلم مواجه هستند. رسیدگی به وضعیت فرهنگیان و اجرای دقیق و کامل قانون رتبه بندی و تعیین و تکلیف معلمان حق الزحمه ای نیز از دیگر مطالبات در بخش آموزش و پرورش است که از وزیر محترم تقاضامندیم با سرعت پیگیری و دنبال بکنند.

۱۱- از وزیر محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست داریم توجه جدی به وضعیت آثار و بناهای تاریخی و وضعیت مناطق گردشگری استان داشته باشند متاسفانه برخی از این آثار که میراث گرانبهایی است در معرض آسیب و تخریب قرار گرفته است.توجه به مباحث مرتبط با صنایع دستی در استان و بیمه تامین اجتماعی قالیبافان و صنعتگران از مطالبات جدی ماست.

۱۲- از وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استدعا داریم که نسبت به بررسی و حل مسائل و مشکلات مربوط به ساخت و اتمام بیمارستان تخصصی پارس در شهر کرمان اقدام نمایند. متاسفانه چندین سال است این پروژه بصورت نیمه تمام و بلاتکلیف مانده است.

۱۳- استان کرمان با دارا بودن بیش از ۳۳۰ روز آفتابی در سال بهترین نقطه برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر است و میتوان از این نعمت خدادادی بیشترین استفاده و بهره برداری را کرد.دو تقاضا از وزیر محترم نیرو در این بخش داریم:۱- توجه به توسعه و ایجاد شهرک های نیروگاهی در استان و توسعه نیروگاههای خورشیدی کوچک مقیاس ۲- افزایش توان تولید داخلی در بخش تجهیزات با کیفیت مخصوصا پنل و اینورتر در داخل کشور

۱۴- از وزارت محترم اقتصاد درخواست داریم:۱- رفع موانع و مشکلات برون سپاری ارزی و تعهدات ارزی تجار و بازرگانان که هم اکنون بعنوان سدی بر سر راه توسعه صادرات آنها می باشد بایستی بصورت جدی با تمهیدات لازم از سوی بانک مرکزی برطرف گردد.۲- با توجه با اینکه کشورهای مختلف دنیا با هماهنگی و برنامه ریزی صادرات خود را به قاره آفریقا توسعه داده اند و نقشه راه عملیاتی تدوین کرده اند بعنوان مثال صادرات ۴۰ میلیارد دلاری چین و ۳۰میلیارد دلاری ترکیه به این قاره.لذا بایستی از توان و ظرفیت شرکت های تولیدی داخلی و سرمایه گذاران داخلی غافل نشد. می توان با یک برنامه ریزی دقیق و منطبق با واقعیات ظرفیت صادراتی به قاره آفریقا را طی ۲ سال آینده حداقل به ۱۰ میلیارد دلار رساند.۳- افزایش سرانه تسهیلات اشتغال در بحث مشاغل خرد و کوچک. متاسفانه با سقف کنونی مصوب شورای پول و اعتبار با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در حال حاضر نمیتوان اشتغال ایجاد کرد. لذا میبایست با توجه به شرایط کنونی و کمک به ایجاد اشتغال های پایدار و اثر بخشی مطلوب تر در اسرع وقت سرانه این تسهیلات به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

۱۵- از وزارت امور خارجه درخواست داریم که گروه پارلمانی کشورهای حوزه مقاومت را به منظور یکپارچگی مواضع و حمایت بیشتر از نیروهای مقاومت این کشورها را بطور خاص پیگیری و دنبال نماید.

۱۶- لازم است وزارت اقتصاد با همکاری وزارت صمت، معاونت علمی ریاست جمهوری و با هماهنگی وزارت امور خارجه نمایشگاه تخصصی محصولات و تولیدات شرکت های دانش بنیان را در کشورهای مختلف پیگیری و دنبال نماید.

۱۷- افزایش بی رویه قیمت و کمبود گاز مایع موجب نارضایتی قشر زحمتکش و ضعیف جامعه که مصرف کننده این فرآورده می باشند را فراهم نموده، بطوریکه امروز کپسول گاز مایع ۱۱ کیلویی در بازار سیاه تا ۴۵۰ هزار تومان بفروش می رسد. لازم است وزیر محترم نفت در این خصوص تدبیر نمایند تا در این فصل سرد مشکلی برای مردم عزیز ایجاد نشود.

۱۸- از وزیر محترم راه و شهرسازی تقاضا دارم با توجه با انجام زیرساخت راه آهن کرمان به شیراز از مسیر بردسیر و سیرجان نسبت به تکمیل و نصب ریل آن تسریع فرمایند.

۱۹- از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست داریم نسبت به اصلاح دستور العمل ها و بخشنامه های مرتبط با معلمین مدارس استثنایی در استان کرمان وکشور اقدام نماید تا این عزیزان با انگیزه مضاعف نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان عزیز دانش آموز در این مدارس همت گمارند.

۲۰- از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست داریم با توجه به شروع فصل سرما نسبت به تجهیز وسائل گرمایشی مدارس در مناطق کم برخوردار و محروم در مناطق شهرستان های بردسیر و سیرجان اقدام نمایند.

۲۱- از وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضا داریم نسبت به تامین فوری داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج در استان تدبیر و اقدام موثر در جهت کاهش قیمت تمام شده آنان برای بیماران انجام دهند.

لزوم بهسازی و بازسازی محورهای مواصلاتی بین شهری و روستایی در استان مرکزی
دنبال کنید

۲۲- از وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست داریم نسبت به اعزام تیم های جهادی متشکل از پزشکان متخصص در مناطق روستایی، محروم و کم برخوردار در شهرستان های سیرجان و بردسیر که بیماران در آنجا امکان دسترسی برایشان سخت و طاقت فرساست خصوصا تخصص های چشم پزشکی و دندانپزشکی همت گمارد.

۲۳- از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می شود ضمن رسیدگی نسبت به انجام فرایند بیمه تکمیلی برای آحاد مردم جهت دسترسی مطلوب به امکانات و تجهیزات پزشکی در راستای ارتقا سلامت این عزیزان اقدام نمایند.

۲۴- از جناب آقای دکتر مرتضوی درخواست می شود که در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به برنامه ریزی دقیق در جهت ایجاد اشتغال، توانمندسازی و ارتقائ سطح سلامت مردم مناطق در حوزه فعالیت آنها اقدام نمایند.

۲۵- از وزیر محترم دادگستری تقاضا داریم با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب نسبت به دسترسی آسان مردم خصوصا اقشار متوسط و پایین درآمدی جامعه به وکیل در جهت احقاق حقوق آنان در مجامع قضایی اقدام نمایند.

۲۶- از وزیر محترم دادگستری استدعا داریم ضمن رسیدگی و توجه فوری نسبت به کم کاری و ترک فعل مدیران در راستای خدمت رسانی مطلوب و به موقع و اجرای صحیح قوانین و تعهدات مربوطه در بازه زمانی مشخص اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

۲۷- لزوم توجه به کانون های فرهنگی مساجد و توسعه فعالیت آنها و برقراری بیمه تامین اجتماعی خادمین مساجد از جمله درخواست ها از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

۲۸- از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم با سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب و هدفمند در راستای ارتقائ وضعیت معیشتی، رفاهی و حل مشکل مسکن هنرمندان، خبرنگاران و … در استان کرمان اقدام نماید.

۲۹- در راستای جلوگیری و کاهش واردات نهاد های دامی از وزیر محترم جهاد کشاورزی درخواست داریم ضمن سیاست گذاری و تدبیر لازم در جهت تامین نهاده های دامی مخصوصا توسعه خطوط سیلاژ یونجه در استان کرمان اقدامات موثری را دنبال نمایند.

۳۰- از وزیر محترم جهاد کشاورزی تقاضامندیم ضمن تدبیرلازم در خصوص تنظیم بازار محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال و حمایت فوری از کشاورزان تولید کننده در راستای کاهش دغدغه و جلوگیری از ضرر و زیان آنان به کیفیت محصولات تولیدی قابل صادراتی در استان و کشور نیز توجه داشته باشد.

۳۱- سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب در جهت جلوگیری از ضایعات فراوان که در زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی و باغی در استان کرمان اتفاق می افتد از دیگر درخواست های ما از وزیر محترم جهاد کشاورزی است.

۳۲- از جناب آقای دکتر وحیدی وزیر محترم کشور درخواست داریم برای عدم اشتغال اتباع بیگانه در کسب کار های موجود در استان کرمان تدبیر فرمایند.

۳۳- از جناب آقای زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری درخواست جدی داریم نسبت به بررسی همه جانبه، دقیق و کارشناسی در خصوص نیاز علمی، پژوهشی و صنعتی در استان کرمان و کشور و تطبیق آن با رشته های تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تربیت افراد در این خصوص اقدام و نسبت به حذف و جایگزینی رشته های موجود فاقد کارایی لازم اقدام و نسبت به ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه در راستای افزایش توان مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی اهتمام ورزد.

۳۴- از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری درخواست داریم پیرو مذاکره و درخواست استاندار و رییس پارک علم و فناوری استان کرمان نسبت به تفکیک حساب پارک علم و فناوری استان از پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک در راستای حمایت از توسعه علم و فناوری و توسعه شعبات شهرستانی در جهت ایجاد مشاغل نوین و دانش بنیان اقدام نماید.

۳۵- از جناب آقای خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و دارایی درخواست داریم نسبت به بررسی و ارتقائ منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به منطقه آزاد و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بردسیر و شهر کرمان دستورات لازم را مبذول فرمایند.

۳۶- به جهت هدف دهی صحیح منابع و اعتبارات و دسترسی مطلوب متقاضیان به فرایند اشتغال از وزیر محترم اقتصاد و دارایی درخواست داریم به بانک مرکزی و بانک های عامل ابلاغ فرمایند منابع تخصیصی موضوع بندهای قانونی تکلیفی موضوع اشتغال حداکثر تا پایان فروردین ماه هر سال به استان ها ابلاغ شود.

۳۷- جناب آقای بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی:استان پهناور کرمان با دارا بودن ۸ اثر ثبت جهانی و بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی مقصد گردشگران داخلی و خارجی است. مزید بر آن مزار شهید بزرگوار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در کرمان این شهر را بعنوان پایتخت مقاومت مورد توجه زائران داخلی و خارجی قرار داده اما متاسفانه کرمان فاقد کریدور فعال بین المللی هوایی و قطار سریع السیر است که لازم است اقدام لازم را معمول فرمایید.

۳۸- از جناب آقای امیر عبدالهیان وزیر محترم امورخارجه تقاضا داریم در شرایط کنونی لازم است ضمن هماهنگی و اعلام موضع واحد توسط کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در خصوص محکومیت رژیم غاصب صهیونستی در کشتار مردم بی دفاع غزه و کمک فوری و موثر بانک توسعه اسلامی در بازسازی غزه اقدام فوری انجام دهند.

۳۹- از وزارت امور خارجه درخواست داریم ضمن رایزنی با کشور مصر نسبت به بازگشایی فوری و دائم گذرگاه رفح جهت ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم غزه اقدام نماید.

۴۰- توریسم درمانی بعنوان یکی از اصول مهم در امر جذب سرمایه گذاری خارجی بایستی مورد توجه مسئولین اقتصادی در وزارت امور خارجه باشد که در این رابطه پیشنهاد می شود کمیته اجرایی متشکل از وزارت خانه های بهداشت، امور خارجه و گردشگری تشکیل و راهکارهای عملیاتی در این خصوص اتخاذ نمایند.

۴۱- از جناب آقای بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی درخواست داریم به جهت طولانی بودن مسیر تهران به کرمان و شهرستان های زیر مجموعه و لزوم دسترسی آسان و به موقع مردم عزیز این دیار به پایتخت نسبت به ریل گذاری خط سریع السیر راه آهن تهران – کرمان با کمک و هم افزایی با بخش خصوصی در استان اقدام نمایند.

۴۲- لزوم تدبیر در جهت تامین زمین مناسب و ارزان برای تعاونی های کارمندی و تخصیص تسهیلات کم بهره طویل المدت برای کارکنان دستگاهها و نهادهای عمومی غیر دولتی استان کرمان در جهت حل مشکل مسکن این قشر از درخواست های ما از وزیر محترم راه و شهرسازی است.

۴۳- از وزیر محترم راه و شهرسازی درخواست داریم نسبت به تخصیص اعتبار مناسب برای آماده سازی و آسفالت روستاههای بالای ۱۰ خانوار در شهرستان های سیرجان و بردسیر اقدام نمایند.

۴۴- از جناب آقای علی آبادی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم نسبت به افزایش سطح کیفیت خوردوهای تولید داخل و قیمت گذاری مناسب با ایجاد فرصت رقابتی با خودروهای خارجی برای دسترسی مطلوب مردم و در جهت کاهش تصادفات جاده ای و ایمنی بیشتر مردم اقدام نمایند.

۴۵- لزوم تدبیر در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه برای تولید محصولات مهم و ضروری در استان کرمان از درخواست های ما از وزیر محترم صمت می باشد.

۴۶- عدم هماهنگی واحدهای تولیدی با اصناف و بازرگانان که موجب دغدغه در فروش برای تولید کننده و همچنین پیدا کردن کالای قابل خرید در حوزه بازرگانی را با مشکل روبرو کرده است که بایستی وزیر محترم صمت راهکار مناسب تدبیر فرمایند.

۴۷- از وزیر محترم صمت درخواست داریم از بنگاه های اقتصادی بزرگ درخواست شود با حمایت از صنایع کوچک و متوسط برای خرید مواد معدنی که با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب وجود دارند اقدامات موثری را دنبال بفرمایند.

۴۸- از جناب آقای محرابیان وزیر محترم نیرو درخواست داریم با تدبیر و حمایت در جهت توسعه نیروگاههای خورشیدی در استان کرمان که دارای ۳۳۰ روز آفتابی در سال است و افزایش قیمت منصفانه خرید برق تضمینی در راستای توسعه انرژی های تجدیدپذیر اقدام لازم را انجام دهند.

۴۹- از جناب آقای دکتر رئیسی رئیس محترم جمهور درخواست داریم دستور بفرمایند نسبت به برنامه ریزی و تدبیر لازم برای همسان سازی حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی و همه کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام نمایند.

۵۰- از رئیس محترم جمهور درخواست داریم دستور فرمایند هیئت کارشناسی مجرب نسبت به بازنگری درخصوص درخواست های مکرر خانواده های محترم ایثارگران استان کرمان از وضعیت درصد جانبازی در جهت احقاق حقوق آنان و برخورداری جانبازان زیر ۲۵ درصد از مزایای قانونی تعیین شده برای سایر ایثارگران بهره مند گردند.

۵۱- وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای چندمین بار تذکر میدهم که نسبت به تعرفه حقوق و مزایای قشر زحمت کش پزشکان و پرستاران توجه ویژه بعمل آورید. جناب آقای عین الهی وزیر محترم مهاجرت پزشکان متخصص و پرستاران به کشورهای مختلف زنگ خطری است که در آینده نزدیک سیستم درمانی کشور را با مخاطره جدی روبرو خواهد کرد. علاج واقعه را قبل از رخ دادن فاجعه بعمل آورید.

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع (تحکیم بنیان خانواده)به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت+تصاویر
دنبال کنید

۵۲- وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر بذرپاش: تا کی مردم شریف ایران باید تاوان بی توجهی مسئولین تحت امر شما را که نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های کشور اقدام لازم را نداشته اند بطوری که شاهد بیش از بیست هزار کشته و دهها هزار مصدوم و تحمیل خسارات جبران ناپذیری به ملت بزرگ ایران خصوصا دیار کریمان استان پهناور کرمان گردیده. آقای بذرپاش نسبت به تذکرات نمایندگان ملت عزیز ایران بی تفاوت نباشید.

۵۳- وزیر محترم صمت جناب آقای علی آبادی: توجه خاص به شهرک های صنعتی و کارگاههای کوچک هم داشته باشید. شهرک های صنعتی استان کرمان با مشکلات عدیده روبرو هستند که چنانچه رسیدگی نشود منجر به تعطیلی بیش از پیش کارگاهها خواهد شد. لازم است کارگروهی تام الاختیار جهت بررسی و حل مسائل و مشکلات تولید کنندگان خرد تشکیل و به استان اعزام نمایند.

۵۴- ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر رئیسی: متاسفانه شعارهای خدمت رسانی به خانواده های ایثارگران و جانبازان عزیز گوش فلک را کر کرده. در حالی که کوچکترین خدماتی به اکثریت این قشر عزیز که زیر ۲۵ درصد هستند ارائه نمی شود. برای مثال واگذاری خودرو به جانبازان روزی نیست این موضوع در سایت ها منتشر نشود که میدانیم شامل جانبازان بالای ۵۰ درصد و خانواده شهدا می شود که متاسفانه آنهم تا کنون اقدام نشده. اما در اذهان عمومی این تلقی ایجاد شده که همه امکانات کشور به این عزیزان داده می شود فکری به حال این قشر عزیز و فداکار بشود که شان و منزلت آنها حفظ شود.

۵۵- جناب آقای بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی: امروز ایرلاین ها بدلیل نبود قطعات با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که تعداد قابل توجهی از هواپیماهها زمین گیر شده اند بطوریکه کم شدن پروازها باعث شده روزها در نوبت دریافت بلیط باشند و این موجب ایجاد بازار سیاه در فروش بلیط گردیده. لازم است در اسرع وقت نسبت به حل این مسئله اقدام نمایید. خصوصا پروازهای فرودگاههای پنج گانه کرمان کاهش چشمگیری داشته است.

۵۶- وزیر محترم نفت جناب آقای اوجی: افزایش گازبها در فصل سرد سال خلاف تدبیر است. ضمنا لازم است ترتیبی اتخاذ فرمایید که ضمن تامین سوخت گرمایش منازل از قطع گاز کارخانجات اجتناب گردد. زیرا خاموشی کارخانجات نه تنها تولید را کاهش میدهد بلکه در روشن کردن بعدی هر کارخانه گاز بیشتری جهت گرم کردن و راه اندازی مجدد خط تولید می شود.

۵۷- وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای مرتضوی: در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تامین اجتماعی پیگیری جدی داشته باشید که با توجه به افزایش قیمت ها روز به روز ارزش مطالبات آنها کاهش یافته و این قشر زحمت کش جامعه متضرر می گردند.

۵۸- وزیر محترم کشور جناب آقای وحیدی: همانطور که مستحضرید شهرستان هائی که فرمانداری ویژه دارند برابر قانون باید ادارات آن بعنوان معاون اداره کل و فرماندار بعنوان معاون استاندار دارای اختیارات ویژه برای مکاتبه با وزرای مربوطه جهت تسهیل در امور داشته باشند در حالی که فقط در عنوان تبدیل به فرمانداری ویژه شده اند. شهرستان سیرجان که از زیرساخت هائی در حد بسیاری از استان های کشور برخوردار است دارای فرمانداری ویژه است که در این خصوص برابر قانون عمل نمایید.

۵۹- وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جناب آقای زارع پور: کندی اینترنت و فیلتر شدن سایت ها عده ای از کسب و کارهای فضای مجازی را تعطیل کرده و عده ای از جوانان نخبه که در این صحنه وارد عمل شده بودند را دچار یاس و ناامیدی کرده، باید با اقدام انقلابی چاره کار کرد و مشکل کشور را در این زمینه حل نمایید.

۶۰- آقای زارع پور وزیر محترم ارتباطات: امروز در عصر ارتباطات و فضای مجازی متاسفانه بعضی روستاهها و جاده های استان پهناور کرمان آنتن دهی تلفن همراه ندارد و در سایر نقاط هم کندی اینترنت موجب عذاب روحی مردم شده اگر نمی توانید به وظیفه خودتان برابر آنچه در هنگام اخذ رای از مجلس وعده دادید عمل کنید کنار بروید تا فرد توانمندی که بتواند مشکل مردم را حل نماید در این مسند قرار بگیرد.

۶۱- وزیر محترم اقتصاد و دارایی جناب آقای خاندوزی: چرا بانک ها تکالیف تسهیلات بانکی را اجرا نمی کنند که موجب رکود اقتصادی و نیمه تعطیلی برخی بنگاه های کوچک را فراهم کرده اند.

۶۲- آقای خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و دارایی: توصیه موکد مقام معظم رهبری( مدظله العالی) بر فرزند آوری و جوان سازی جمعیت است چرا بانک ها برابر وظیفه خود عمل نمی کنند و برای پرداخت تسهیلات ازدواج مزدوجین عزیز را سر می دوانند و موجبات یاس و ناامیدی قشر جوان را فراهم می کنند لازم است نسبت به مسئولین بانک ها برابر وظیفه با قاطعیت برخورد کنید و مشکل را حل نمایید.

۶۳- وزیر محترم نیرو جناب آقای محرابیان: بروکراسی دست و پاگیر شرکت های آب و فاضلاب استانی موجب مشکلات و نارضایتی مردم خصوصا روستاییان زحمت کش شده لازم است ضمن تفویض اختیار به ادارات کل در استان ها به سرعت بخشیدن به انجام امور ارباب رجوع تدبیر نمایید.

۶۴- وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آقای امیر آشتیانی: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شودند. آیا از مشکلات بازنشستگان نیروهای مسلح، رزمندگان دوران دفاع مقدس مطلعید که با این گرانی های موجود چگونه مایحتاج اولیه زندگی خودشان را فراهم می کنند لازم است نسبت به حفظ شان کارکنان نیروهای مسلح و رزمندگان دوران دفاع مقدس توجه خاص داشته باشید.

۶۵- وزیر محترم جهاد کشاورزی جناب آقای نیکبخت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر در استان کرمان که موجب خسارات شدید به کشاورزان و دامداران زحمت کش شده و با عنایت به تصویب آبیاری زیرسطحی در برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی لازم است در این خصوص توجه خاصی به استان کرمان که دارای ۲۵ درصد باغات کشور می باشد داشته باشید زیرا تنها راه نجات باغات موجود در این خشکسالی های پدید آمده آبیاری زیرسطحی است.

۶۶- جناب آقای نیکبخت وزیر محترم جهاد کشاورزی:لازم است نسبت به تامین نهاده های بخش کشاورزی از جمله بذر، سم و کود توجه ویژه داشته باشید و در خصوص فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزان زحمت کش تدبیر لازم را بعمل آورید.

۶۷- وزیر محترم بهداشت و درمان جناب آقای عین الهی: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند بیمار جز رنج و بیماری نباید درد دیگری داشته باشد در حالی که امروز همراهان بیمار در بیمارستان های دولتی برای تامین دارو سرگردان و مجبور به مراجعه به بازار آزاد میباشند. با توجه به اینکه عمدتا قشر ضعیف جامعه از نظر اقتصادی به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند لازم است نسبت به تامین داروی بیماران با تعرفه قانونی در بیمارستان ها اقدام شود.

۶۸- وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقای هاشمی: از آنجایی که بنده شما را یک چهره انقلابی و ورزشی می دانم تذکرا به شما اعلام می کنم که تعداد قابل توجهی از اماکن ورزشی در استان پهناور کرمان خصوصا شهرستان های سیرجان و بردسیر نیمه تمام رها شده اند. لازم است در اسرع وقت ضمن سفر به استان کرمان و شهرستان ها نسبت به بررسی مشکلات ورزشی و رفع آنها نسبت به تکمیل پروژه های راکد اماکن ورزشی تدبیر نمایید.

۶۹- جناب آقای امیر عبدالهیان وزیر محترم امور خارجه: رتبه گذرنامه ایران در جهان مناسب شان و جایگاه ملت شریف و بزرگ ایران سربلند نیست لازم است نسبت به بالا بردن ارزش گذرنامه که نشانه اقتدار و جایگاه کشور در تعاملات بین المللی است تدبیر نمایید.

۷۰- آقای امیرعبدالهیان وزیر محترم امور خارجه:در حال حاضر ایرانیان عزیز به چند کشور بدون ویزا می توانند سفر کنند که به تعداد انگشتان دست می رسد. آیا این در شان ملت بزرگ ایران با سابقه تاریخی چند هزار ساله است. در حالی که کشوری مانند سنگاپور به ۱۹۲ کشور بدون ویزا در رتبه اول جهان قرار دارد. اما ایران با عظمت با دارا بودن بهترین نقاط استراتژیک و ژئوپلوتیک جهان از این نظر در قعر جدول قرار دارد.

۷۰- آقای امیرعبدالهیان وزیر محترم امور خارجه:اقتصاد بین المللی همواره یکی از ارکان مهم تثبیت و تحکیم روابط بین دول بوده و هست بطوریکه در ارزیابی قدرت هر کشور توان اقتصادی یکی از فاکتورهای مهم مورد توجه است. متاسفانه مثل دولت گذشته در این دولت انقلابی هم این مسئله مورد بی مهری قرار گرفته و در جهت تسهیل تجارت خارجی ایران اقدام قابل توجهی مشاهده نمی شود.

۷۱- وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیر عبدالهیان:لازم است بررسی نمایید که رایزن های اقتصادی در چند سفارت خانه ایران ایجاد شده و آن موارد هم که راه اندازی شده اند چه اقدام ویژه ای برای تجار ایران جهت مبادلات اقتصادی فراهم کرده اند. تراز تجاری ایران با سایر کشورها مطلوب نیست./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi