شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری اجلاسیه استانی نماز در مرکز کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، حجت‌الاسلام سید رضا قاسمی در نشست خبری اجلاسیه نماز با اشاره به اینکه نماز به عنوان زیباترین تجلی عبادت و تفسیر عشق بندگی است، گفت: اجلاسیه ملی نماز همه ساله با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی یکی از روسای قوای سه گانه برگزار می‌شود. رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104324
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

کرونا :

برگزاری اجلاسیه استانی نماز در مرکز کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، حجت‌الاسلام سید رضا قاسمی در نشست خبری اجلاسیه نماز با اشاره به اینکه نماز به عنوان زیباترین تجلی عبادت و تفسیر عشق بندگی است، گفت: اجلاسیه ملی نماز همه ساله با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی یکی از روسای قوای سه گانه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اجلاسیه ملی نماز دی ماه امسال در زنجان برگزار می‌شود، گفت: اجلاسیه استانی نماز فردا چهارشنبه ۲۲ آذرماه در سالن کتابخانه‌ آیت‌الله ملک‌حسینی کتابخانه‌های عمومی با معرفی و تجلیل از فعالان حوزه نماز، نمازخانه‌های فعال بین راهی و رسانه‌های برتر در جهت ترغیب گروه های مردمی در امر ترویج نماز برگزار می‌شود.

وی شعار اجلاسیه نماز امسال را” نسل نو با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه” عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از دانش آموزان نیازمند آشنایی با احکام و اسرار نمازخانه هستند و اجلاسیه نماز در مدارس و دانشگاه برگزار شود که متولیان در جهت عملی شدن این شعار گام بردارند.

این مسوول افزود: یکی از بهترین مکان‌های اقامه نماز مساجد است که باید توجه ویژه‌ای به مساجد شود.

حجت‌الاسلام قاسمی به وضعیت اقامه نماز در این استان اشاره و عنوان کرد: به دلیل پیشینه مذهبی که داریم جزء استان های خوب در برگزاری و اقامه نماز هستیم اما نباید از رسالت تبلیغ نماز که وظیفه همگانی است غافل شویم.

وی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی گفت: فضای مجازی شبهاتی را در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد کرده که هم فرهیختگان و اندیشمندان باید برای آن پاسخ داشته باشند و فعالان فضای مجازی هم برای رسیدن به نقطه مطلوب در بخش نماز اقدامات لازم را انجام دهند.

نزاع و درگیری منجر به قتل در نیشابور / متهم به قتل کمتر از ۵ ساعت دستگیر شد
دنبال کنید

در ادامه ذبیح‌الله انصاری طلب دبیر همایش استانی نماز گفت: این همایش در زمانی برگزار می شود که استان میزبان سه شهید خوشنام در دهه دوم فاطمیه است و فضای فرهنگی و معنوی خاصی بر استان حاکم است.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تدوین سند نماز است، افزود:  ترویج فرهنگ نماز در مدارس، مساجد و دانشگاه مورد تاکید است و اجلاسیه نماز در مدارس و دانشگاه ها برگزار شود.

انصاری طلب با اشاره به تاثیر نماز در کاهش چالش ها و آسیب های اجتماعی گفت: این فریضه الهی در کاهش بزهمکاری نیز نقش موثری دارد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi