یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی یا پروتز پا با استفاده از روش ایمپلنت اندو-اکسو (Endo-Exo implant) یک فرآیند پیشرفته‌ای است که برای جایگزینی پا یا بخشی از پای از دست رفته با استفاده از ترکیبی از ایمپلنت‌ها و فناوری‌های پیشرفته تحت استفاده قرار می‌گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104171
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

کرونا :

کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی

 

کاشت پای مصنوعی یا پروتز پا با استفاده از روش ایمپلنت اندو-اکسو (Endo-Exo implant) یک فرآیند پیشرفته‌ای است که برای جایگزینی پا یا بخشی از پای از دست رفته با استفاده از ترکیبی از ایمپلنت‌ها و فناوری‌های پیشرفته تحت استفاده قرار می‌گیرد.

کاشت پای مصنوعی 1

فناوری Endo-Exo implant به بیمارانی که از از دست دادن پای خود رنج می‌برند، امکان بازگشت به فعالیت‌های روزمره و انجام کارهای مختلف را با کیفیت و عملکرد بهتر می‌دهد. این روش با توجه به پیشرفت‌های فناوری پروتزها و ایمپلنت‌ها به عنوان یک گزینه موثر برای بهبود کیفیت زندگی بیماران محسوب می‌شود.

سیستم اندو-اکسو بر اساس ارگونومی بدن انسان و کاملا مطابق با آناتومی بدن و نحوه راه رفتن افراد طراحی شده است. با کاشت EEP در باقی مانده ی استخوان پیوندی طولانی، ایمن، بدون درد و عوارض جانبی بین بیمار و پروتز ایجاد می شود. علاوه بر این امکان انتقال نیرو خصوصا در راه رفتن از طریق ران و یا مفاصل را فراهم آورده و به بیمار این امکان را می دهد تا احساس راه رفتن طبیعی داشته باشد و به صورت عادی و بدون زحمت کشیدن پای مصنوعی به دنبال خود، حرکت کند. این قابلیت این امکان را به بیمار می دهد که تجربه یک پای مصنوعی هوشمند را داشته باشید.

مزایای استفاده از سیستم اندو – اکسو

• حس راه رفتن بطور طبیعی

• افزایش تحرک مفصل ران و در نتیجه جلوگیری از آرتروز مفصل لگن

• استفاده موثر از ماهیچه های باقی مانده در داخل لگن، ران و زانو بدون وارد شدن فشار اضافی به استامپ (عضو باقی مانده بعد از قطع عضو)

• عدم وجود حساسیت و خارش و التهاب به علت عدم وجود تماس پوست با لاینر پلاستیکی (در این سیستم هیچگونه لاینر پلاستیکی وجود ندارد)

• عدم وجود تعریق در اثر استفاده حتی در فصل گرما (هیچ نشانه ای از عرق یا گرما و هیچ سوزش پوستی وجود ندارد به طوری که پروتز را می توان برای مدت طولانی بدون درد، ناراحتی یا محدودیت های تحرک استفاده کرد.)

مراسم یوم‌الله 9دی با حضور مردم انقلابی گچساران
دنبال کنید

• بازگشتن شکل عضلات باقیمانده در عضو آمپوته به شکل قبل

• انتقال بار قابل ملاحظه ای به پروتز خارجی

• مصرف انرژی کمتر و احساس کاهش وزن پروتز (بطوریکه بیمار وزن را ۱۰۰ گرم گزارش می کند)

• احساس راحتی در هنگام استحمام

• عدم بروز عفونت های مکرر در عضو باقیمانده

• حرکت آزاد در همه سطوح، دامنه وسیع تر حرکت در حد عضو واقعی، عدم وجود مزاحمت سوکت در همه حالتها اعم از خوابیده، نشسته و یا در حال راه رفتن

• پیشگیری از کمردرد و جلوگیری از پارگی دیسک کمر

• افزایش قد به طول حدودا ۴ سانتی متر

• پیشگیری از مشکلات قلب و کلیه

• قابل استفاده برای اندام کوتاه

• الگوی راه رفتن امن و صاف به صورت کاملا طبیعی

• عدم وارد شدن فشار اضافی به مفصل لگن در هنگام راه رفتن

• عدم نیاز به اصلاح در صورت تغییر وزن بیمار (در صورت تغییر وزن، تغییر در عملکرد ایجاد نمی شود)

• کاهش دردهای فانتومی یا خیالی

• استفاده آسان: قسمت اکسو و پروتز را ظرف مدت چند ثانیه فقط با استفاده از یک دست و تنها توسط یک آچار می توان باز و بسته کرد .

مقایسه پروتز پا با روش ایمپلنت اندواکسو با روش های سنتی

روش ایمپلنت اندو-اکسو (Endo-Exo implant) نسبت به روش‌های سنتی مانند استفاده از سوکت‌ها (Socket) برای کاشت پای مصنوعی، مزایای مختلفی دارد. از جمله مهم ترین مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبات و استحکام بیشتر: ایمپلنت‌های Endo-Exo به صورت مستقیم در استخوان جای می‌گیرند که باعث می‌شود که پای مصنوعی بهتر و به صورت مستقیم متصل شود. این استحکام بیشتر به بیمار اجازه می‌دهد تا حرکات طبیعی‌تری انجام دهد و کارایی بالاتری داشته باشد.

کارکرد حسی بهتر: به دلیل اتصال مستقیم پروتز به استخوان، این روش می‌تواند امکان انتقال حس بهتری را فراهم کند. برخی از ایمپلنت‌های اندو-اکسو می‌توانند سیگنال‌های عصبی را به سامانه‌های کامپیوتری منتقل کنند تا از حساسیت و کنترل بهتری برخوردار شود.

جذب اعتبارات پروژه های عمرانی مصوب سفر در دستور کار است
دنبال کنید

کاهش نقاط فشاری: با توجه به اتصال مستقیم به استخوان، این روش ممکن است کمترین نقاط فشاری را در نقاط اتصال پروتز به بدن ایجاد کند، که این موضوع می‌تواند از زخم‌ها یا مشکلات پوستی کاسته و راحتی بیشتری را برای بیماران فراهم کند.

بهبود عملکرد حرکتی و استقامت: با توجه به این که این روش بهترین استحکام را فراهم می‌کند، بیماران ممکن است قادر به انجام حرکات طبیعی‌تری باشند که باعث بهبود عملکرد حرکتی و استقامت آنها می‌شود.

پیشرفت‌های تکنولوژی: فناوری در این حوزه مداوماً در حال پیشرفت است. ایمپلنت‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط با این روش بهبود یافته و با این توسعه‌ها، کیفیت و عملکرد پروتزها نیز بهبود می‌یابد.

مراحل فرایند درمان

۱٫ ارزیابی اولیه توسط تیم مشاوره درمان

۲٫ معاینه توسط جراح و فوق تخصص ارتوپدی (دارای بورد تخصصی از امریکا)

۳٫ تشکیل کمسیون پزشکی برای تایید امکان درمان برای فرد متقاضی

۴٫ تصویربرداری از عضو باقی مانده شامل رادیولوژی، سی تی اسکن، سنجش تراکم استخوان و ….

۵٫ تدوین برنامه درمانی بر اساس شرایط بیمار در کارگروه درمان

۶٫ عقد قرارداد با فرد متقاضی

۷٫ ثبت سفارش پروتز به منظور واردات آن از کشور آلمان

۸٫ سفارشی سازی پروتز بر اساس تصویر برداری های انجام شده از بیمار

۹٫ واردات و ترخیص محصول

۱۰٫ انجام اولین مرحله عمل به منظور کاشت پروتز در عضو آمپوته (باقی مانده)

۱۱٫ نصب پروتز بیرونی به جای عضو قطع شده (حداقل دو ماه پس از جراحی اولیه)

۱۲٫ نصب مفصل زانو و مچ پا

۱۳٫ توانبخشی و کار درمانی به منظور کنترل فرآیند حرکتی بیمار

شرکت همیارطب لیان به عنوان تنها مرکز کاشت پای مصنوعی به روش ایمپلنت اندو-اکسو در خاورمیانه آماده ارائه خدمات پزشکی کاشت پای مصنوعی به تمامی هموطنان می باشد. و همچنین شرکت همیارطب لیان دارای بهترین پروتز پا می باشد .برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi