دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت زمینه‌ای برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب است

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم گفت: قانون جوانی جمعیت یکی از قوانینی است که باید به خوبی اجرا شود تا زمینه‌ای برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104126
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

کرونا :

اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت زمینه‌ای برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛احمد امیرآبادی فراهانی  نماینده مردم قم در مجلس یازدهم در مراسم دومین همایش بزرگ انجمن حسابداران استان قم به مناسبت روز حسابدار در محل سالن شیخ مفید دانشگاه قم حضور یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در همایش گرامیداشت روز حسابدار تاکید کرد:حسابدار در تمام سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی، امین‌ترین فرد بوده و وظیفه سنگینی دارد.

وی ادامه داد:مقوله حسابداری در بسیاری از امور،  اهمیت زیادی دارد، خدای متعال با امانتداری و عدالت، حساب‌ها را برای روز مبادا نگهداری می‌کند و برای این حسابرسی بسیار دقیق است.حسابدار در کنار مسئول دستگاه اجرایی و مدیر عامل نیز دارای صفات امانتداری باید باشد؛ حسابداران قدر این اعتماد در حسابداری را باید بدانند، به خصوص اینکه جایگاه و شان حسابدار در سیستم نسبت به همه بالاتر و مسئولیت آن سنگین و دشوار است.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه انجمن حسابداران نیز در پیگیری مطالبات این صنف دارای جایگاه مهمی است و باید این انجمن را حمایت کرد،مطرح کرد: مطالباتی چون مسکن می‌تواند از طریق انجمن دنبال شود.در خصوص تشکیل نظام حسابداری به عنوان یکی از خواسته‌های مهم این صنف همانند نظام مهندسی و نظام پزشکی که براساس قانون شکل گرفته است، باید در مجلس این موضوع مورد بحث قرار بگیرد.

وی تاکید کرد:ماه‌هاست که در مجلس روی برنامه هفتم کار کرده‌ایم و این امر فرصت زیادی از نمایندگان گرفت، ما در زمینه شکل‌گیری نظام حسابداری پیگیری لازم را انجام می‌دهیم اما به دلیل کمبود فرصت ممکن است در مجلس بعدی اتفاق بیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه  یکی از نیازهای اعضای انجمن حسابداران نیز پرداخت تسهیلات بانکی است که در این مورد باید تمهیداتی صورت بگیرد،تصریح کرد: ما در ملاقات ها می بینیم که مردم مشکلات زیادی دارند و ما در قبال مردم دارای وظیفه سنگینی هستیم و باید مشکلات آنها را بشنویم و پیگیر باشیم.

کلاهبرداری به بهانه عید قربان
دنبال کنید

بزرگترین کارخانه چادر مشکی خاورمیانه با پیشرفته‌ترین دستگاه در قم بزودی احداث می شود

نماینده قم در مجلس در اختتامیه رویداد «ملی حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشته‌ای به مساله حجاب» مطرح کرد:در رابطه با مصوبه عفاف و حجاب مباحث زیادی مطرح شد و الحمدالله به تصویب رسید و در حال حاضر نیز شورای نگهبان در حال بررسی آن است و برخی ایرادات و ابهاماتی بیان شده که مجلس نیز به زودی به رفع آن‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد:در مصوبه عفاف و حجاب به مسائل اساسی در حمایت از خانواده توجه شده است، قانون جوانی جمعیت یکی از قوانینی است که باید به خوبی اجرا شود تا زمینه‌ای برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب باشد.اگر زمینه و زیرساخت‌هایی که در برخی از قوانین به آن اشاره شده است، اجرایی شود اجرای مصوبه عفاف و حجاب راحت تر خواهد بود، زیرا مقدمه‌ای برای این مصوبه هستند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت مورد استقبال رهبر معظم انقلاب بوده استمطرح کرد:، همواره به این موضوع تاکید کرده‌ام و تصویب این قانون، نشان می‌دهد که مجلس می‌تواند در این موضوعات موثر باشد. در قانون جوانی جمعیت مسائلی مانند حمایت از خانواده به ویژه اقتصاد خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

امیرآبادی تاکید کرد:برخی از افراد نسبت به خرید لوازم حجاب مانند چادر، لباس و.. با مشکل مواجه هستند؛ زیرا قیمت بالاتری نسبت به سایر لباس ها دارند. و این مساله مورد توجه ما نیز بوده است و دغدغه این را داشتیم لوازم حجاب را با قیمت ارزان در اختیار بانوان قرار بدهیم.در همین راستا اقدام به احداث بزرگترین کارخانه چادر مشکی خاورمیانه در قم کردیم که با پیشرفته ترین دستگاه راه‌اندازی می‌شود تا با اجناس کره ای و ژاپنی نیز بتواند رقابت کند. دستگاه های مورد نیاز خریداری و وارد شده و در مراحل پایانی است و امیدواریم هر چه زودتر افتتاح شود تا علاوه بر اشتغال‌زایی بتواند در زمینه تولید پارچه خانواده ها کمک کند.

استان فارس در صنعت چالاک می شود
دنبال کنید

وی تصریح کرد:باتوجه به نقش مواد اولیه در تولید پارچه چادر با کیفیت، در کنار این کارخانه، کارخانه تولید مواد اولیه هم در حال ساخت است. حمایت های اقتصادی در بحث عفاف و حجاب نکته بسیار مهمی است که هم در قوانین بودجه و همه قوانین عادی باید به آن توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تازمانی که رای را بند به موی خانم ها ‌کنیم وضعیت حجاب درست نخواهد شد،ادامه داد: زمانی که انتخابات پیش می‌آید در حالی که خودشان نیز به حجاب معتقد هستند اما به عنوان یک کاندیدا، سکوت می‌کنند و به سنت الهی توجه نمی‌کنند. سیاست مداران نباید به خاطر مصالح دنیوی در زمینه عفاف و حجاب، رفتار متناقض و عقب نشینی از اعتقادات داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد:در ۲۲ بهمن جمعیت کثیری برای راهپیمایی شرکت می‌کنند اما بخش خبری سیما جمهوری اسلامی ایران بیشترین مصاحبه ای که از افراد شرکت کننده در راهپیمایی پخش می‌کند، بدحجاب هستند و تعداد کمی چادر نشان می‌دهد، آیا واقعا نسبت این گونه است؟/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi