جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آلودگی هوای اهواز با دود حاصل از فلرهای نفتی متولد شد/تعیین جریمه برای عدم جمع‌آوری این فلرها توسط وزارت نفت در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس، بابیان اینکه آلودگی هوای اهواز با دود حاصل از فلرهای نفتی متولد شد و آتش‌سوزی تالاب‌ها، محصولات کشاورزی و محل دفن زباله‌ها برآن دامن زد از تعیین جریمه برای وزارت نفت در برنامه هفتم در صورت عدم جمع‌آوری فلرهای نفتی خبرداد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104027
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

آلودگی هوای اهواز با دود حاصل از فلرهای نفتی متولد شد/تعیین جریمه برای عدم جمع‌آوری این فلرها توسط وزارت نفت در برنامه هفتم توسعه

سیدکریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در بیان دلیل آلودگی هوای اهواز که اکنون این منطقه را به آلوده‌ترین شهر کشورتبدیل کرده است، گفت: منابع آلودگی هوای اهواز یک مشکل قدیمی است که با فلرهای نفتی و دودهای حاصل از آن متولد شد و متاسفانه برغم اینکه هر سال در بودجه سنواتی و برنامه‌های پنج ساله توسعه بر جمع‌آوری فلرهای نفتی تاکید می‌شود ضمن اینکه تاسیساتی برای تبدیل گاز آنها به فرآورده هم داریم اما همچنان فلرهای نفتی، گاز می‌سوزانند و دود تولید می‌کنند که تاثیر مستقیمی بر  آلودگی هوای اهواز و شهرهای اطراف آن دارد. همچنین آتش زدن بعضی از محصولات کشاورزی اعم از نیشکر باعث شده است میزان این آلودگی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آتش سوزی‌هایی که در تالاب‌ها اتفاق می‌افتد هم از دیگر منابع آلودگی هوا است که متاسفانه در روزهای اخیر نیز داشتیم. از سوی دیگر آتش‌سوزی‌های محل دفن زباله‌ها و پسماندهای شهری منبع دیگری برای آلودگی هوای اهواز است.

وی تصریح کرد: مشکلات مربوط به حوزه خدمات حمل و نقل عمومی اعم از کمبود اتوبوس هم به این منابع آلودگی هوای اهواز اضافه شده و هوای این شهر را در این فصل در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: قطعا ما برای رفع این مشکل، مطالبات و پیگیری‌های مستمری را در طول سه سال گذشته به‌ویژه از طریق وزارت نفت داشتیم و امسال هم در برنامه هفتم توسعه برای عدم جمع‌آوری فلرهای نفتی جریمه تعیین کردیم بنابراین اگر این وزارتخانه به این امر مبادرت نورزد با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شود.

شهرک صنعتی جدید دامغان اشتغالزایی را رقم می زند
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به هرحال درخواست مصرانه و جدی مردم اهواز این است که این فلرها جمع‌آوری شود تا بتوانیم از تداوم آلودگی هوا جلوگیری کنیم،  شاید برخی اعلام کنند که کمیت این فلرها پایین است اما قطعا کیفیت منفی این فلرها برای آلودگی بالا است و از منابع جدی آلودگی هوا محسوب می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi