یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورای فرهنگ عمومی باشت؛ از تذکر امام جمعه به یک اداره تا هشدار انتخاباتی فرماندار

به گزارش کرونا از باشت ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ۱۴۰۲ با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران نهادها و ادارات عضو این شورا در مصلای نماز جمعه برگزار شد. پرویز مددی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا گزارشی از مصوبات جلسات قبلی ارائه داد و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103862
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۶

کرونا :

شورای فرهنگ عمومی باشت؛ از تذکر امام جمعه به یک اداره تا هشدار انتخاباتی فرماندار

به گزارش کرونا از باشت ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ۱۴۰۲ با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران نهادها و ادارات عضو این شورا در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

پرویز مددی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا گزارشی از مصوبات جلسات قبلی ارائه داد و سپس دستور کار جلسه را به شور و مشورت گذاشت که پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع جلسه مصوباتی به تایید جمع حاضر رسید.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جلسه شورای فرهنگ و عمومی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به نامه ای که از طرف دادگستری ارسال شده شهرداری‌ها از نصب شیر سنگی روی قبرها جلوگیری کنند و اگر سنگی هم نصب شود شهرداری موظف است طبق نامه این را به دادگستری اعلام کند و دادگستری مجوز تخریب را صادر کند.

پرویز مددی ادامه داد: این یکی از مسائل ضدفرهنگی است که باید با آن برخورد شود و همشهریان دقت کنند که اگر حکم تخریب گرفته شد ناراحت نشوند زیرا این قانون است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت  تصریح کرد: از آنجایی که این موضوع بر خلاف رویه فرهنگ و آداب و رسوم استان بوده و فاقد هرگونه مبنای شرعی و دینی  و جز ترویج خرافات و البته تحمیل هزینه‌های گزاف بر گُرده مردم بویژه خانواده‌های فقیر و دارای یتیم است منفعتی نه برای خانواده‌ و نه قبیله‌ و به ویژه اموات ندارد.

حجت الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت هم در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: چرا تابلوی سر درب بعضی از مدارس به نام های دیگری زده شده در حالی که از زمان های گذشته این مدارس به نام شهدا ثبت شده بودند و باید تدبیری اندیشیده شود که اسم مدرسه بماند زیرا خیرین در راه پیشرفت علم خرج کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند اما این طور نباشد که نام شهید از سر درب حذف شود و اگر این کار رخ داده بی تدبیری است.

آینده رؤیایی گچساران با 2 سد از اشتغال 10 هزار نفری تا آبیاری 12 هزار هکتاری
دنبال کنید

شورای فرهنگ عمومی باشت؛ از تذکر امام جمعه به یک اداره تا هشدار انتخاباتی فرماندار 3

حجت الاسلام گنجه ای ادامه داد: باید در تابلو نام شهید و خیر هر دو ذکر شود این جور نباشد که ببینیم در تابلو اسم مدرسه شهید قبادی تبدیل به خرد ۲ شده هر چند که ما از خیرین تشکر می کنیم که‌ چنین مناطقی را برای امر خیر انتخاب می‌کنند ولی این نکته هم باید حفظ شود که نام و یاد شهدا همیشه ماندگار باشد و طبق فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از خود شهات نیست پس هیچ چیزی قابل مقایسه با نام و یاد شهید نیست.

وی عنوان کرد: درخواست ما از مسئولان است که حتما این را تدبیری بیندیشند و و تابلوی شهدا به زودی نصب شود زیرا خانواده شهدا اعتراض دارند و مراجعه کرده‌اند.

امام جمعه باشت تصریح کرد: نام شهدا باید بر مدارس حک باشد که نسل جدید ما با ایثارگری ها و رشادت های شهدا آشنا شوند.

وی افزود: بچه‌ها باید با دیدن نام شهدا بر سر درب مدارس درباره شهدا سوال بپرسند و از شخصیت شهدا و چرایی و چگونگی شهادتشان بپرسند این ها باید در بین نسل جدید منتشر شودو با شهدا آشنا شوند.

گنجه‌ای  عنوان کرد: نکته این است که اگر مدارس به نام شهدا ثبت است چرا تابلوی نام شهید پایین کشیده شده و هنوز بالا برده نشده و این سبب سوال برای مردم شده هر چند ما منکر کارهای مثبت و خوب نوسازی و آموزش و پرورش نیستیم خیرین از مال و دارایی خودشان اینجا صرف کردند این ها قابل تقدیر است اما نکته ای که همه باید یاد بگیریم اگر امنیت نبود آن خیر هم نمی توانست اینجا مدرسه بسازد من و رئیس آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی هم در این جایگاه نبودیم همه به یمن برکت خون شهیداست حتما باید نام شهید بر تارک مدارسی که از قبل به نام شهدا بودند بدرخشد.

نادر گرامی فرماندار باشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت اظهار داشت: موضوعی که الان در کشور داریم و بحث اول نظام و مملکت بحث انتخابات است درخواست اول ما از شورای فرهنگ عمومی در بحث انتخابات این است که با توجه به اینکه مقام معظم رهبری ۴ راهبرد در اول سال در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اعلام کردند مشتمل بر مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت لذا اعتقاد بر این است که زمینه ساز مشارکت هم رقابت، امنیت و سلامت انتخابات است.

درآمدی که می تواند به 50 میلیون تومان در ماه برسد/تهیه کودی کاملا ارگانیک برای اولین بار در دنیا+تصاویر
دنبال کنید

نادر گرامی افزود: هر چند نظرسنجی ها مشارکت خوبی را پیش بینی می کنند ولی امیدواریم با دو راهکاری که مقام معظم رهبری فرمودند شامل امیدآفرینی و جهاد تبیین مشارکت افزایش بیشتری پیدا کند.

وی عنوان کرد : به هر حال خدماتی که انجام می شود به عنوان نماینده دولت هیچ گاه نگفتیم خدمات به نام دولت است خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و حقیقتا خدمات خوبی در شهرستان ها انجام می شود و ایرادی که داریم این است مدیران دولت خدمات خودشان را نمی توانند مطرح کنند.

گرامی ادامه داد:گاهی در فضای مجازی حملاتی به دولت می شود دوستان نمی‌توانند دفاعی داشته باشند و خدمات دولت را بیان کنند به هر حال هر دولتی نامی داشت اما در اصل خدمات متعلق به نظام جمهوری اسلامی است که مردم باید به این نظام خوش بین شوند و اعتمادشان به نظام افزایش یابد و زمینه مشارکت بیشتر فراهم شود.

فرماندار باشت گفت: درخواست داریم همه از هر ظرفیتی که دارند مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: موردی که در شهرستان وجود دارد از یک طرف به دنبال مشارکت هستیم ولی مشارکت هم چارچوبی دارد تبلیغات انتخاباتی را در شورای تامین مصوب کردیم.

وی گفت: درخواست داریم که حسینیه ها، مساجد، امامزاده ها، سالن های ورزشی، مدارس این مکان های عمومی تبلیغاتی صورت نگیرد هر گونه تبلیغات در این اماکن ممنوع است و کسی نباید از این اماکن به نفع کاندیدا یا جریان خاصی سوء استفاده کند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi