شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باید برای رفع مشکل فرودگاه بجنورد فکری اساسی شود

نماینده مردم شیروان در مجلس معتقد است: تراشیدن دوباره کوه در بجنورد برای رفع مشکلات فرودگاه مرکز استان، عقلانی نیست و باید فکری اساسی برای آن شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103796
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

کرونا :

باید برای رفع مشکل فرودگاه بجنورد فکری اساسی شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی جدی درباره وضعیت فرودگاه بجنورد گفت: قبلا کوه باباموسی را برای ساخت این فرودگاه تراشیدند. حتی تجهیزاتی خریدند، طول باند را افزایش دادند و زمین‌هایی را به فرودگاه اضافه کردند؛ اما مشکل این فرودگاه حل نشد. باید به دور از تعصب و نگاه‌های مختلف، به فکر حل مشکل فرودگاه برای توسعه استان باشیم.

وی ادامه داد: من نمی‌گویم فرودگاه بجنورد باید تعطیل شود؛ اما ضرورت وجود فرودگاه دوم احساس می‌شود. کارشناسان باید نظر تخصصی خود را در این‌باره بدهند که در چه نقطه‌ای از استان می‌توان فرودگاه دوم را ساخت که ضمن نزدیکی به مرکز استان برای پشتیبانی از آن، بتوان از ظرفیتش برای توسعه استان بهره برد و به نیازهای مردم نیز پاسخ داده شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اکنون شاهدیم که پروازها در بسیاری از مواقع لغو می‌شود. به دنبال آن، برنامه حضور وزرا و مسؤولان ملی در استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. گاهی پروازها در مشهد به زمین می‌نشینند و طی کردن فاصله زیاد با مرکز استان، از حوصله مسافران خارج است. همچنین هواپیماها به دلیل محدودیت‌ها گاهی نیمه‌خالی پرواز می‌کنند. همه این‌ها از مشکلات فرودگاه است.

نماینده مردم شیروان در مجلس بیان کرد: مطرح کردن مسیر ریلی نقاب – جوین – اسفراین – شیروان – بجنورد در طرح خط ریلی استان بود و نتیجه آن، این شد که اجرای خط ریلی مشهد – بجنورد – گرگان شل شود.

جدی گفت: یکی از دلایل اشتباه بودن این اقدام، این است که صعب‌العبور بودن این مسیر، زمان بسیار زیادی می‌برد. ضمن اینکه خط ریلی اسفراین – بجنورد به دلیل شیب زیادی که مسیر دارد، اصلا قابلیت اجرا ندارد.

قانونمداری بستر تحقق برنامه های دهه پنجم انقلاب اسلامی است
دنبال کنید

او افزود: در حوزه راه، پروژه جاجرم – سنخواست – میامی در اولویت قرار گرفت، درحالی که باید پروژه جاجرم – بجنورد در اولویت قرار می‌گرفت. انجام نشدن این کار سبب دور زدن بجنورد به‌عنوان مرکز استان شد و در صورت اجرا، مشکلات بیشتری از استان و مردم را برطرف می‌کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi